17 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد تحت درمان قرار دارند


17 کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان اکبر مشهد تحت درمان قرار دارند

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید 19‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 17 کودک مبتلا به بیماری کووید 19 هم‌اینک در مرکز درمانی اکبر که یک بیمارستان فوق تخصصی کودکان در مشهد است، بستری و در حال درمان هستند.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان اکبر در مشهد به پذیرش کودکان مبتلا به ویروس کرونا و درمان بیماری کووید ۱۹ در این طیف سنتی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: هشت نفر از کودکان مبتلا به ویروس کرونا و بستری در بیمارستان اکبر هم‌اینک بخاطر وخامت وضعیتشان در بخش مراقبتهای ویژه این مرکز درمان تخصصی بستری هستند.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹‌ دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: گرچه کووید ۱۹ در بیشتر کودکان مبتلا به این بیماری طیر روندی طبیعی بطور خودبه‌خود درمان می‌شود اما درصد کمی از آنها به علت نقص دستگاه ایمنی بدن کودک و یا ابتلا قبلی به بیماری زمینه‌ای، نیازمند بستری در بیمارستان و مراقبت بالینی تخصصی هستند.
وی افزود: همچنین بسیاری از کودکان در حالی که فاقد هرگونه علامت بیماری هستند، ناقل ویروس کرونا می‌باشند که قابل سرایت و انتقال عامل بیماری به افراد بزرگسال است.
دکتر انجیدنی بر لزوم رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه برای کودکان تاکید و "شستشوی مرتب دستها، استفاده از ماسک بهداشتی بر صورت، تغذیه مناسب و مقوی بدن، دوری از افراد دارای علامتهای ابتلا به سرماخوردگی، پرهیز جدی از بوسیدن اطفال و خودداری از حضور در مکانهای شلوغ و اجتماعات" را موثرترین راهکارهای الزامی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اعلام کرد.

بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر، یکی از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توسط خیران و خانواده نیکوکار "علیزاده" سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان ٢٥٠ تختخوابی در فضایی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع فعال است.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشت و درمان دارند.

پژوهشهای متخصصان ویروس‌شناسی نشان داده ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثیر در نقاط مختلف جهان بطور متناوب دچار موتاسیون یا جهش ژنتیکی و تغییراتی بطور عمده در قسمت اتصال ویروس به سلول میزبان می‌شود تا خود را با هدف افزایش قدرت عفونت‌زایی با شرایط بدن انسان سازگار و تاثیرگذار نماید. در این میان آخرین سویه جهش‌یافته ویروس کرونا موسوم به "دلتا" با افزایش قدرت بیماری‌زایی همه گروههای جمعیتی و طیفهای سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر خود کرده است.

سویه دلتای ویروس کرونا به همین خاطر نه تنها به میزان ۵۰ درصد شمار بستری افراد را در بیمارستانها افزایش داده بلکه حتی اثربخشی داروهای درمانی و همچنین واکسن کرونا را کاهش می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۸۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۸۸ هزار و ۵۳۲ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۲۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۲۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهرستان در شرایط نارنجی و ۹۹ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۱۲ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۷۲ هزار و ۱۶ شهروند دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۰ میلیون و ۲۶ هزار و ۶۲۸ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۱۹۴ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۷۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۱۶۳ نفر را در ۳۰۹ کشور گرفته است. ۱۷۶ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۵۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۵ میلیون ۲۸۳ هزار ۷۵ بیمار کووید ۶۲۶ هزار و ۶۵۸ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه سیزدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...