در سفر به مشهد این دیدنی ها را از دست ندهیم


مشهد دومین کلان شهر ایران و یکی از مقاصد گردشگری پربازدید، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. هرچند مشهد به عنوان نماد بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، حضرت اما رضا (ع) شناخته می‌شود و معمولا گردشگران برای زیارت راهی این شهر می‌شوند اما بد نیست بدانید این شهر از نظر جاذبه‌های طبیعی […]

مشهد دومین کلان شهر ایران و یکی از مقاصد گردشگری پربازدید، سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. هرچند مشهد به عنوان نماد بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، حضرت اما رضا (ع) شناخته می‌شود و معمولا گردشگران برای زیارت راهی این شهر می‌شوند اما بد نیست بدانید این شهر از نظر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از دیدنی‌های شهر مشهد بپردازیم. پس با هومسا همراه شوید.

در سفر به مشهد این دیدنی ها را از دست ندهیم
اگر با خودروی شخصی به این سفر می‌روید و فرصت کافی برای گشت‌وگذار دارید، پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی اطراف مشهد حتما دیدن کنید. اما اگر زمانتان محدود است و امکان سفر خارج از شهر را ندارید، در داخل شهر نیز دیدنی‌های بسیاری وجود دارند که با استفاده از حمل‌ونقل عمومی به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

جاذبه‌های اطراف مشهد

ییلاق شاندیز

این ییلاق زیبا با آب‌و‌هوای فوق‌العاده تنها ۴۴ کیلومتر با مشهد فاصله دارد و با خودروی شخصی در مدت زمان ۴۵ دقیقه می‌توانید به مقصد برسید. شاندیز منطقه‌ای خوش آب ‌وهوا است که رودخانه‌هایی از وسط آن عبور می‌کنند. در اطراف رودخانه رستوران‌های زیادی ساخته شده‌اند. کباب و دیزی این رستوران‌ها طرفداران زیادی دارد.

ییلاق طرقبه

منطقه کوهستانی طرقبه نیز تنها ۳۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد و زمان مورد نیاز برای رسیدن به طرقبه از مشهد تنها ۳۵ دقیقه است. این منطقه از چندین روستای سرسبز و زیبا به همراه پارک‌های مختلف تفریحی تشکیل‌شده و مناطق طبیعی بکر و زیبایی دارد.

آبشار اخلمد

در سفر به مشهد این دیدنی ها را از دست ندهیم
این آبشار که در روستایی به همین نام قرار گرفته با مشهد ۹۱ کیلومتر فاصله دارد. آبشار اخلمد در دره‌ای میان کوه‌های بینالود واقع شده است. در مسیر رسیدن به آبشار اخلمد باغ‌های میوه فراوانی وجود دارند که طراوت و سرسبزی خاصی به منطقه بخشیده‌اند. در این منطقه شاهد ۴ آبشار بزرگ و پرآب خواهید بود. آبشار اول ۲۳ متر ارتفاع دارد. آبشار دوم که آبشار اصلی اخلمد است ۴۰ متر ارتفاع داشته و در ادامه مسیر آبشار های سوم و چهارم را خواهید دید.

دشت ارغوان مشهد

شاید یکی از زیباترین مناطق دیدنی اطراف مشهد که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید، دست ارغوان است. این دشت در ۵ کیلومتری طرقبه و در مسیر روستای کلاته آهن قرار دارد. زیبایی این دشت در اوایل فروردین و اردیبهشت قابل توصیف نیست.

آرامگاه فردوسی

در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در وسط باغی باصفا ساخته شده است. این بنا در کنار بنای موزه با الهام از معماری هخامنشی ساخته شده و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در بدنه بیرونی بنا اشعاری از این شاعر بزرگ ایرانی نوشته شده است.
از دیگر جاذبه‌های دیدنی اطراف مشهد می‌توان به آرامگاه نادرشاه افشار در کلات نادری و گنبد هارونیه مشهد اشاره کرد.

دیدنی‌های شهر مشهد

برای بازدید از دیدنی‌های شهر مشهد، می‌توانید از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید. از جاذبه‌های شهر مشهد که بازدید از آن‌ها را به شدت توصیه می‌کنیم، می‌توان به پارک ملت، بوستان کوهسنگی، باغ وکیل آباد، حمام مهدی قلی بیگ، مزوه آستان قدس، خانه تاریخی داروغه مشهد، شهربازی پارک ملت، پارک ملی پروفسور بازیما، مجسد گوهرشاد، خانه توکلی، مدرسه علمیه عباس قلی‌خان، کلیسای مسروپ قدس و بازار رضا مشهد اشاره کرد.

پارک کوهسنگی

این پارک بعد از پارک ملت، بزرگترین پارک مشهد محسوب می‌شود. در طراحی این پارک از صخره، آب و درخت استفاده شده که به زیبایی هرچه تمام‌تر در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. پارک کوهسنگی در جنوب غربی مشهد و در انتحای خیابانی به همین نام قرار دارد.

حمام مهدی قلی بیگ

در سفر به مشهد این دیدنی ها را از دست ندهیم
این حمام که در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از بناهای به جا مانده از دوران تیموری است و در میدان ۷۲ تن نزدیک بازار بزرگ مشهد واقع شده است.

بازار رضا

به جرات می‌توان گفت یکی از شلوغ‌ترین جاهای دیدنی مشهد بازار سنتی رضاست. این بازار با بنای زیبا و چشم‌نواز خود در نزدیکی حرم قرار گرفته و انواع سوغاتی‌های مشهد و خراسان رضوی را می‌توان از بازار رضای مشهد تهیه کرد.

بلوار وکیل آباد

پارک وکیل‌آباد در بلوار وکیل‌آباد و در جنوب غربی مشهد واقع شده است. در کنار این پارک تنها باغ وحش مشهد قرار دارد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

اقامت در مشهد

برای اقامت در مشهد می‌توان از میان گزینه‌های بسیار زیادی که وجود دارند، مناسب‌ترین مورد را انتخاب کرد.

هتل

در مشهد تعداد زیادی هتل با درجات کیفی مختلف وجود دارند. برای رزرو هتل در مشهد می‌توانید از امکانات وب‌سایت هومسا استفاده کنید. در هومسا با مقایسه خدمات هتل‌ها در کنار قیمت، امکان بررسی و انتخاب راحت‌تر وجود دارد.

خانه مبله

در میان اقامتگاه‌های مختلف، اجاره خانه را حتما مد نظر قرار دهید. خانه‌ها عموما دارای چندین اتاق مختلف بوده و به امکاناتی نظیر آشپزخانه مجهز هستند. بنابراین با اجاره روزانه خانه مبله از سایت هومسا homsa.net در مشهد، می‌توانید تا حدود زیادی از هزینه‌های خود کم کنید.

ویلا

برخلاف تصور افراد که فکر می‌کنند اجاره ویلا نیاز به صرف هزینه‌های بسیار زیادی دارد، باید بگوییم اجاره ویلا به دلیل برخورداری از فضای‌های بزرگ و امکان استفاده توسط تعداد نفرات بیشتر، بسیار اقتصادی است. پس با اجاره ویلا روزانه از هومسا سفری به یادماندنی برای خود و خانوادتان رقم بزنید.

مهمانپذیر

اگر به دنبال فضایی تمیز و مرتب و بسیار اقتصادی هستید، اجاره مهمانپذیر در مشهد نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس