یک هزار و 876 تعاونی فعال در کردستان وجود دارد


یک هزار و 876 تعاونی فعال در کردستان وجود دارد

سنندج - ایرنا - معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر یک هزار و 876 تعاونی در استان با حدود 184 هزار نفر عضو فعالیت دارند.

علی اصغر عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تعاونی حدود ۱۸۴ هزار نفر عضو دارند و منجر به اشتغالزایی برای ۱۷ هزار نفر در مناطق مختلف استان شده است.

وی با بیان اینکه برنامه این اداره کل در سال ۱۴۰۰ تشکیل ۳۲ مورد تعاونی جدید با ۴۴۸ نفر فرصت شغلی است، افزود: در چهار ماهه امسال تاکنون ۱۷ تعاونی جدید تشکیل شده که برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: سیاست این اداره در سال جاری تشکیل تعاونی‌های بزرگ مقیاس، تعاونی‌های فراگیر، توسعه و عمران شهرستان‌ها و سهامی عام و همچنین حمایت از تعاونی‌های بزرگ فعال و اشتغال موجود در استان است.

عباسی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ که به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری مشترک با ادارات و سازمان‌ها در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از توسعه تعاونی‌ها از دیگر فعالیت‌های اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان است.

حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی‌ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر است اما تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی