اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدا شد


اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدا شد

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اعضای بدن جوان 23 ساله دهگلانی دچار عارضه مرگ مغزی، اهدا و به چند بیمار نیازمند عضو، جان دوباره بخشید.

به گزارش ایرنا، صدیق جدیدالاسلام روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نریمان سیفی جوان ۲۳ ساله اهل روستای کروندان از توابع شهرستان دهگلان که سطح هوشیاری وی بر اثر سانحه تصادف کاهش یافته و در بیمارستان کوثر سنندج بستری بود با تشخیص قطعی مرگ مغزی با رضایت خانواده جهت عمل جداسازی اعضا به بیمارستان سینای تهران اعزام و پیوند انجام شد.

وی با بیان اینکه این عمل خداپسندانه موجب شد چندین بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات یافته و بار دیگر به زندگی لبخند بزنند، گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۴۴ مورد اهدای عضو در استان انجام شده و به دلیل محدودیت های کرونا، این دومین اهدای عضو در سال جاری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه کردستانی‌ها همواره از پیشگامان اهدای عضو هستند، افزود: مردم نوع‌ دوست استان می توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و یا مراجعه به واحد بیماران خاص دانشگاه کارت اهدای عضو را تکمیل کنند.

وی یادآور شد: افرادی که تمایل به اهدای عضو داشته باشند می توانند در سامانه اهدای عضو ایرانیان ثبت نام کنند.

مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و حیات بیمار وابسته به دستگاهی است که در صورت جدا شدن از آن بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه ها است ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق