استاد جواری: بخش خصوصی برای رونق خوشنویسی کرمانشاه وارد میدان شود


استاد جواری: بخش خصوصی برای رونق خوشنویسی کرمانشاه وارد میدان شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس انجمن خوشنویسی استان کرمانشاه مباحث مالی و اقتصادی را برای رونق خوشنویسی استان مهم دانست و گفت: بخش خصوصی می‌تواند برای رونق بخشیدن به این هنر فاخر وارد میدان شود.

استاد «عبدالله جواری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد به خوبی از بخش خصوصی برای رونق خوشنویسی استفاده می‌کنند، افزود: اگر فرهنگسراها و نگارخانه‌ها در استان کرمانشاه بیشتر شود بخشی از مشکلات اقتصادی اساتید و هنرجویان خوشنویسی هم برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در هنر خوشنویسی و همه هنرهای موجود عشق به هنر بسیار مهم است، گفت: اما بخش اقتصادی هنر هم در یک مرحله‌ای تاثیرگذار است و متاسفانه هنرمندان از این نظر لطمه می‌بینند.

استاد جواری بر پشتیبانی‌ها و حمایت‌های ادرات دولتی مرتبط از هنر خوشنویسی تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها بیشتر شود تا وقتی هنرجویان با زحمات فراوان به مرحله‌ای از رشد می‌رسند برای ادامه کار ناامید نشوند و مسایل مالی آنها را از پیشرفت در کار باز ندارد.

رییس انجمن خوشنویسی استان کرمانشاه این انجمن را یکی از فعال‌ترین و پویاترین انجمن‌های خوشنویسی در کشور دانست و اظهار داشت: بعد از حدود چهار دهه فعالیت این انجمن اکنون ۹۰ دانش آموخته فوق‌ممتاز، ۲۰۰ دانش آموخته ممتاز، ۴۰ مربی خوشنویسی و هزاران هنرجو دارد که دوره‌های آموزشی خود را در این استان طی کرده‌اند.

این استاد خوشنویسی با اشاره به نقش و جایگاه هنر خوشنویسی در استان کرمانشاه هم گفت: این استان از دیرباز محل گذر بزرگان بسیاری بوده که در عرصه خوشنویسی فعالیت کرده اند و در این استان هم مقیم شده‌اند و بعد از تاثیرگذاری میرعماد در دوران صفویه به تاثیرگذاری «میرزامحمدرضا کلهر» در ۲ قرن گذشته بر خوشنویسی ایران می‌رسیم بطوریکه بعد از ورود صنعت چاپ به کشور این خوشنویس کرمانشاهی بود که این هنر را از انزوا نجات داد.

استاد جواری وجود مرحوم آیت‌الله نجومی را در ۵۰ سال گذشته برای کرمانشاه نعمتی دانست و گفت: ایشان یکی از هنرمندان به نام کشور بود که بسیاری از هنرمندان کنونی خوشنویسی کرمانشاه افتخار شاگردی این مرد بزرگ را داشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403