هزار و600 میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری های هرمزگان واریزشد


هزار و600 میلیارد ریال به حساب شهرداری و دهیاری های هرمزگان واریزشد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: یک‌هزار و 600 میلیارد ریال منابع مالی در سه ماه نخست امسال از محل عوارض ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان توزیع شد.

شاکر رضا مریدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سه‌ماهه اول امسال میزان وصول درآمدها در استان هرمزگان ۱۱۱ درصد با ۱۱۸درصد رشد بود و همچنین در ۲ ماهه اول سال نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال استرداد مالیات به صادرکنندگان با رشد ۳۱ درصدی انجام شد.

وی دامه داد: ۱۰۷ درصد درآمدهای مالیاتی در سال گذشته و ۱۰۰درصد هم در سه‌ماهه اول امسال در این استان محقق شد.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: همچنین ۹۲ درصد از درآمدهای استان هرمزگان بین سازمان های درآمدزا محقق شد درحالی که سهمیه درنظر گرفته شده این اداره کل ۸۲ درصد بود.

مریدی اضافه کرد: درسال گذشته نیز شش هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال نیز بین شهرداری ها و دهیاری های استان هرمزگان توزیع شد که این مبلغ ارزش افزوده توزیع شده بین شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به سال(۹۸)، ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان همچنین، میزان درآمدهای استانی محقق شده در سال ۹۹ را ۱۱۶درصد با رشد ۵۰ درصد اعلام کرد.
مریدی،میزان استرداد مالیات برارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته را هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال با رشد ۱۶۰ درصد و همچنین کسب مقام اول در این حوزه در کشور توسط هرمزگان را بخش دیگری از افتخارات اداره کل امور مالیاتی این استان عنوان کرد.

تمدید مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک

وی در بخش دیگری اظهارداشت: به استناد مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان درآمد املاک اجاری تا پایان مردادماه تمدید شد.

مریدی ادامه داد: براساس مصوبه یادشده، مالیات‏ های مستقیم که مهلت انقضای تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سررسید پرداخت آنها تا ۳۱ مرداد است، به مدت یک ماه تمدید و تمامی مهلت های رسیدگی سنوات قبل که انقضای آن ها نیز تا این زمان باشد به مدت یک ماه تمدید می شود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان، برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی برای بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر باید اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان ابرازداشت: مودیان مالیاتی، در صورت پرداخت نکردن مالیات و یا تسلیم نکردن اظهارنامه مالیاتی خود در مهلت یادشده مشمول جرایم قانونی می شوند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید