75 صیاد غیر مجاز در کیش دستگیر شدند


75 صیاد غیر مجاز در کیش دستگیر شدند

کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: امسال 75 نفر در نتیجه اجرای طرح تشدید برخورد با صیادان غیر مجاز در این جزیره دستگیر شدند.

سرهنگ علی اصغر جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران این فرماندهی در ایام مختلف سال طرح تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز را اجرا کردند و در ماموریت های خود موفق به توقیف ۲۰ فروند شناور صیادی متخلف شدند.

وی با بیان اینکه شناورهای توقیفی فاقد هویت و مجوز صید بوده که از بنادر اطراف کیش با استفاده از تورهای ممنوعه منوفلامنت در محدوده صیادی کیش فعالیت خود را انجام می دادند اضافه کرد: در طرح های اجرا شده امسال ۷۵ نفردستگیر و ۱۲ هزار و ۶۵۰متر تورهای ممنوعه (ترال و منوفلامنت) کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: افراد جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی اعزام شدند و در هفت روز گذشته نیز طی اجرای یک طرح تشدید هشت فروند شناور توقیف، ۲۹ نفردستگیر و چهار هزار و ۴۰۰ متر تورهای ممنوعه کشف و ضبط شد.

سرهنگ جمالی ضمن تشکر از دستگاه قضایی و صیادان قانونمند کیش که حامیان اصلی پلیس دراجرای این طرح ها هستند گفت: انتظار ما از صیادان غیر بومی این است که نسبت به رعایت ضوابط خصوصاً اخذ مجوز فعالیت صیادی ، عدم استفاده از تورهای غیرمجاز و پرهیز از حضور در منطقه فعالیت صیادان بومی کیش اهتمام ویژه داشته باشند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان