افزایش 40 درصدی تولید بادام زمینی در پارس‌آباد


افزایش 40 درصدی تولید بادام زمینی در پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از افزایش 40 درصدی تولید و سطح زیر کشت محصول با ارزش بادام زمینی در اراضی حاصلخیز پارس‌آباد خبر داد.

ابراهیم امامی در جریان بازدید از مزارع سرسبز پارس‌آباد اظهار کرد: در این شهرستان و در طول سال بیش از 22 محصول متنوع تولید و روانه بازار می‌شود که از این جهت خاک حاصلخیز پارس‌آباد در سطح کشور زبانزد عام و خاص است.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح زیر کشت تولید بادام زمینی در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود بیش از 39 هزار تن محصول بادام زمینی در این شهرستان تولید شود که از لحاظ تولید رتبه اول را در سطح کشور دارد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد متوسط تولید بادام زمینی را به ازای هر هکتار چهار تن اعلام کرد و گفت: ارقام کیفی و با ارزش بادام زمینی در این شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، این محصول به سایر مناطق کشور نیز صادر می‌شود.

امامی گردش مالی تولید این محصول را 800 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: جمعیت بیشمار کارگری در اراضی برداشت بادام زمینی از مراحل مختلف فعالیت کرده و کسب روزی می‌کنند.

وی ظرفیت اشتغال ایجاد شده در این بخش را در سال زراعی گذشته 230 هزار نفر روز در اراضی کشت بادام زمینی از مرحله کاشت تا برداشت اعلام کرد و ادامه داد: ما در شهرستان پارس‌آباد به شدت نیازمند راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصول بادام زمینی، گوجه فرنگی و سایر محصولات دانه‌های روغنی هستیم که در این زمینه با صدور مجوز در کمتر از یک روز در خدمت سرمایه‌گذاران هستیم.

امامی از رایزنی برای حضور سرمایه‌گذاران در فرآوری محصول بادام زمینی خبر داد و خاطر نشان کرد: دو سرمایه‌گذار در این بخش اعلام آمادگی کردند تا با سرمایه‌گذاری مناسب فرآوری محصول و ارزش افزوده آن را به نفع کشاورزان شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته عده‌ای دلال و سودجو از استان‌های دیگر اقدام به خرید عمده محصول و خارج کردن آن از محدوده استان می‌کردند که امسال مقرر شده با راه‌اندازی صنایع تبدیلی بخش عظیمی از این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان