سایا؛ دام کلاهبرداران برای کاربران دیوار و شیپور


سایا؛ دام کلاهبرداران برای کاربران دیوار و شیپور

رئیس پلیس فتا استان اصفهان نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب کاربران با شگرد معرفی سامانه جعلی سایا هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، اظهار کرد: اخیرا یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیر مجاز از حساب کاربران سایت های دیوار و شیپور، تبلیغ و معرفی سامانه جعلی سایا و هدایت کاربران به درگاه جعلی و سرقت اطلاعات بانکی آنها است.

وی افزود: به تازگی کاربرانی که در سایت های دیوار و شیپور متقاضی فروش خودرو هستند پیامی جعلی تحت عنوان دستور پلیس راهور مبنی بر الزام نصب سامانه سایا و درج مشخصات هویتی و مالکیتی خودرو دریافت کرده اند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به تعیین مهلت ۱۲۰ دقیقه ای درج اطلاعات، کاربران با کلیک بر روی لینک ارسال شده و درج اطلاعات هویتی و مالکیتی و پرداخت مبلغ تعیین شده به درگاه بانکی جعلی هدایت و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی موجودی حساب آنها برداشت می شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه عده‌ای فرصت طلب با شگردهای خاص به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، گفت: برخی کلاهبرداران به بهانه های مختلف یا جعل عنوان و سوء استفاده از نام سازمان ها و ارگان ها درخواست دانلود سامانه ها و اپلیکیشن های جعلی دارند و کاربران را به واریز مبالغی ملزم می کنند، بنابراین به هیچ عنوان به لینک های ناشناس و نامعتبر ورود نکنید و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه های مشکوک خودداری کنید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمام پرداخت ها در سایت های واسطه گر به صورت درون برنامه ای هستند و پیامک های ارسالی برای کاربران این سایت ها صرفا با سر شماره سایت مرجع ارسال می شود، شهروندان نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران هوشیار باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...