ازدواج و طلاق در استان اصفهان افزایش یافت


ازدواج   و طلاق  در استان اصفهان  افزایش یافت

اصفهان-ایرنا -مدیرکل ثبت احوال اصفهان گفت: ازدواج جوانان در این استان اصفهان سال گذشته 10درصد و طلاق نیز کمتر از پنج درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته است.

حسین غفرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سال گذشته در استان اصفهان ۲۸ هزار و ۱۰۰ واقعه ازدواج و ۱۰ هزار و ۲۷۷ واقعه طلاق ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۸ روند افزایش در این ۲ واقعه حیاتی بوده است.

وی اضافه کرد: در ۲ سال گذشته شاهد روند روبه رشد ازدواج در استان اصفهان بوده‌ایم و شرایط کرونا و محدودیت‌ها بر این واقعه اثر نگذاشته است.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان یادآورشد: آمار طلاق نیز در این سال روند افزایشی شتابان در استان نداشته و بسیاری از این جدایی‌ها مربوط به ازدواج‌های گذشته است.

وی به تعداد وقایع ازدواج و طلاق در سال ۱۴۰۰ اشاره نکرد ولی گفت: آمار دقیقی از این ۲ واقعه در سال جاری به دلیل بررسی و پردازش نهایی نداشته‌ایم اما پیش بینی روند روبه رشد ازدواج وجود دارد.

غفرانی از کاهش فرزندآوری در استان اصفهان خبرداد و گفت: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۳۹۴ متولد شده اند در حالی که این آمار در سال ۹۸ به ۶۱ هزار و ۲۱ نفر رسیده است.

وی امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین، محمد را از جمله اسامی پسر با فراوانی بالا در این استان بیان کرد و اظهارداشت: در بین دختران نیز رستا، زهرا، حلما و آوا بیشترین تعداد را داشته است.

استان اصفهان دارای حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟