سیل به کشاورزی لارستان 63 میلیارد ریال خسارت زد


سیل به کشاورزی لارستان 63 میلیارد ریال خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: بارش‌های سیل آسا، توفان و صاعقه ظرف 10 روز گذشته بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر 63 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف زراعت، باغ‌ها و دام و طیور در این شهرستان خسارت وارد کرد.

مهدی مظفری گفت: بارش‌های سیل آسا در این مدت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد محصولات زراعی از جمله پنبه و کنجد در این شهرستان را از بین برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان، او بیان کرد: همچنین حدود ۲۰ درصد شامل ۶ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع این شهرستان ناشی از وقوع سیل تخریب شد که بر اساس برآورد میزان خسارت ریالی در این زمینه حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

مظفری گفت: همچنین در این مدت ۱۲ راس دام سبک (بز و گوسفند) به دلیل بروز صاعقه و رعد و برق تلف و خساراتی نیز به خانواده‌های عشایری وارد شد که هنوز میزان برآورد خسارت در این مورد نهایی نشده است.

او خاطرنشان کرد: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش محسوس بارش‌ها میزان تولید و برداشت محصولات زراعی از جمله گندم در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: کاهش بارندگی موجب خسارات فراوانی به بخش کشاورزی این منطقه شد و میزان تولید و برداشت گندم از ۹۵ هزار تن در پارسال با بروز خشکسالی امسال به کمتر از ۴۵ هزار تن کاهش یافت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان