ترمیم و برقدار شدن شبکه آسیب‌دیده باشت و گچساران


ترمیم و برقدار شدن شبکه آسیب‌دیده باشت و گچساران

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با اشاره به اینکه وقوع توفان در تاریخ دوشنبه 28 تیر، آسیب‌هایی را به برخی از دکل‌ها و شبکه انتقال برق منطقه باشت و گچساران وارد کرده بود، گفت: دکل های آسیب دیده از توفان در این مناطق ترمیم و شبکه برقدار شده است.

مهدی توکلی یکشنبه ۳ مرداد به خبرنگاران گفت: توفان گسترده روزهای میانی هفته گذشته در منطقه باشت و گچساران خسارات شدیدی به شبکه انتقال برق وارد کرد و منجر به سقوط ۲ دکل ۲ مداره ۲۳۰ کیلوولت و در نتیجه افت ولتاژ برق در این منطقه شد.

توکلی افزود: با طرحی ابتکاری، برای اولین بار ۲ دکل اضطراری در منطقه کوهستانی باشت و گچساران اجرا و با انجام این طرح حیاتی، پس از ۵ شبانه روز و ۴۰۰۰ نفر ساعت در شرایط گرمای بی‌سابقه و دشواری‌های جغرافیایی و آب و هوایی، مشکل مرتفع شد.

او خاطرنشان کرد که در انجام این ماموریت، کارکنان متخصص شرکت برق منطقه ای فارس، با پیمانکاری شرکت تعمیرات نیروی برق فارس و همراهی شرکت برق منطقه ای خوزستان، دخیل و سهیم بودند.

توکلی گفت: در چنین شرایطی به طور معمول احداث پایه‌های بتنی با هزینه‌های چندین برابر طرح اجرا شده، نیازمند حداقل یک ماه زمان بود.

معاون برق منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: در این مورد، پس از بررسی های فنی و مهندسی، با وجود دشواری‌های فراوان به واسطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، این طرح برای اولین بار اجرا و شامگاه شنبه دوم مرداد شبکه با ۱۷۰ مگا وات بار، برقدار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا