بدهی 2100 میلیاردی مردم به بانک‌های کرمانشاه


بدهی 2100 میلیاردی مردم به بانک‌های کرمانشاه

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، مردم استان بیش از 2100 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند که از این میزان هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات زلزله است.

بهزاد جلیلیان در جلسه شورای بانک‌های استان کرمانشاه که امروز (سوم مرداد) برگزار شد، با اشاره به عضویت ۱۳ بانک و موسسه قرض‌الحسنه در شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: میزان سپرده‌های مردم در قالب سپرده‌های قرض الحسنه، کوتاه مدت، بلند مدت و ... نزد بانک‌های استان در مجموع بیش از ۲۸ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: اگرچه بر اساس قوانین بانکی، بانک‌ها باید کمتر از میزان سپرده‌هایی که دارند تسهیلات پرداخت کنند، اما در کرمانشاه نزدیک به ۲۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که تقریبا معادل سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها در سال گذشته و ابتدای امسال داشت و عنوان کرد: از این میزان بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات با رقم ۴۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه بازرگانی بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه تسهیلات پرداخت شده در حوزه خدمات را بیش از ۳۲۰ هزار فقره با رقم بیش از ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حوزه صنعت و معدن نیز طی امسال و سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ فقره تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

جلیلیان تسهیلات پرداختی در حوزه کشاورزی را نیز بیش از ۲۵ هزار فقره با رقم نزدیک به ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه مسکن نیز بیش از ۲۷ هزار فقره تسهیلات با اعتبار نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج را نیز نزدیک به ۳۰ هزار فقره با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مطالبات بانک‌ها از مردم داشت و اظهار کرد: میزان مطالبات بانک‌ها از مردم ۲۱۳۶ میلیارد تومان است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه از این میزان هزار میلیارد تومان مربوط به تسهیلات زلزله است.

جلیلیان با اشاره به پرداخت نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات زلزله در دو بخش مسکن و معیشت عنوان کرد و افزود: در بخش مسکن بیش از ۱۷۷ هزار فقره تسهیلات به ارزش سه هزار میلیارد تومان و در بخش معیشتی نیز بیش از ۵۹ هزار فقره به ارزش ۴۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی تسهیلات امهال شده را نیز ۱۶۲ هزار فقره به ارزش ۱۹۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه بازپرداخت تسهیلات زلزله در مناطق زلزله زده بسیار کم صورت می‌گیرد و حتی شنیده شده برخی از مردم این مناطق با یکدیگر متعهد شده اند که این تسهیلات را پرداخت نکنند، افزود: این امر مشکلات زیادی را برای بانک‌ها به وجود آورده و باعث شده منابع مالی آنها بلوکه شود.

جلیلیان خاطرنشان کرد: بالا رفتن مطالبات بانک‌ها باعث شده در پرداخت تسهیلات جدید با چالش مواجه شویم. درجه شعبه خصوصا در مناطق زلزله زده تنزل پیدا کند و این امر حتی معیشت کارمندان بانک را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

موضوع دیگری که رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه به آن پرداخت لزوم در نظر گرفتن سهمیه واکسن برای کارمندان بانک بود و اظهار کرد: در سراسر کشور ۳۵ هزار کارمند بانک به کرونا مبتلا شده و ۲۶۰ نفر فوتی داشتیم این آمار در کرمانشاه نیز قابل توجه است و تا کنون هفت کارمند بانک در کرمانشاه فوت کردند.

وی معتقد است، از آنجایی که کارمندان بانک بسیار در معرض مراجعات هستند، باید سهمیه واکسن به آنها اختصاص یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها