تجربه بدترین شرایط کرونایی در گلستان


تجربه بدترین شرایط کرونایی در گلستان

این روزها گلستان بدترین شرایط کرونا را از زمان شیوع این بیماری تجربه می‌کند و شمار بیماران آن روز به روز در حال افزایش است؛ تخت‌های بیمارستانی در حال پُر شد و بیماران بدحال بیشتر می‌شوند.

اسفند سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور، استان گلستان جزو اولین استان‌هایی بود که پیک سهمگین این بیماری را تجربه کرد و روزهای سیاهی را پشت سر گذاشت تا اینکه از اواسط فروردین رفته‌رفته بیماری فروکش کرد و شمار بیماران به حداقل رسید.

بعد از پیک اول کرونا، مردم این استان پیک دوم، سوم و چهارم را نیز به فاصله چند ماه از یکدیگر پشت سر گذاشتند. حداکثر بیماران بستری در هر پیک نسبت به پیک قبل از آن کمتر می‌شد به‌ طوری‌ که در پیک چهارم شمار بیماران به ۷۰۰ تن رسید.

پیک چهارم نیز فروکش کرد و چند ماه بعد از آن نوبت به پیک دیگری رسید. پیک پنجم همه را غافلگیر کرد و شاید کسی گمان نمی‌کرد با تجربه‌هایی که از پیک‌های گذشته به دست آمده، روزهای سیاه اسفندماه ۹۸ تکرار شود. در اسفندماه ۹۸ شمار بیماران بستری در گلستان به ۱۳۰۰ نفر رسیده بود اما امروز شمار بیماران بستری و سرپایی که تخت درمان قرار دارند، به ۲ هزار نفر رسیده است.

کرونایی که هر چند وقت یکبار رنگ عوض می‌کند، این بار با سویه دلتا، آنچنان در سایه عادی انگاری مردم یکه‌تازی می‌کند که به‌سرعت وضعیت همه شهرهای استان را قرمز کرده است.

در پیک‌های گذشته این بیماری بعد از اعمال محدودیت و با همراهی مردم، جلوی گسترش بیماری گرفته می‌شد اما این بار آنچنان که باید محدودیت‌ها اجرا نشده و عادی انگاری‌ها کار دست همه داده است.

تجربه بدترین شرایط کرونایی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آخرین وضعیت کرونا در استان به ایسنا، گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در استان به ۱۲۱۴ نفر رسیده است. از این تعداد ۱۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال ۴۶ نفر وخیم است.

فاضل با بیان اینکه شیوع کرونا به یک بحران در استان تبدیل شده است، افزود: در حال حاضر به بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی در سطح استان به‌صورت بستری و سرپایی خدمات ارائه می‌کنیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی بستری‌ها تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: متأسفانه با وجود تذکرات بسیار زیاد، رعایت دستورات بهداشتی در بین مردم در سطح بسیار پایینی قرار دارد؛ اگر اوضاع به همین شکل ادامه یابد، شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد.

فاضل با اشاره به اینکه همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند، خاطرنشان کرد: در شرق استان به سمتی می‌رویم که تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است و شاید این شرایط در پایان هفته در کل استان تجربه شود.

برای عبور از پیک پنجم کرونا باید همه مردم به همان شکلی که در پیک‌های گذشته این بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و جلوی گسترش بیماری را گرفتند، پای‌کار بیایند.

تجربه بدترین شرایط کرونایی در گلستان

استاندار گلستان روز گذشته در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا از مدیران دستگاه‌ها خواست، تا روز سه‌شنبه تیمی متشکل از فرمانداری، شبکه بهداشت، تعزیرات، اصناف، صمت و نیروی انتظامی نظارت کامل بر بازار داشته باشند و هر واحد صنفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند، پلمب کنند.

هادی حق‌شناس از نیروی انتظامی نیز خواست که به هیچ ‌وجه اجازه ورود ماشین‌های با پلاک غیربومی به استان را ندهد و در صورت ورود، در تمام نقاط بازرسی و با دوربین خاطیان را با بالاترین حد ممکن جریمه کنند.

وی تأکید کرد که اجرای هرگونه پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های کرونایی به دلیل قرمز بودن کل استان الزامی است.

باید دید این بار با تدابیر سفت و سختی که از سوی مسئولان استان در نظر گرفته شده، رعایت پروتکل‌ها به حد مطلوب می‌رسد یا شرایط به همین منوال ادامه خواهد داشت و شاهد سیاه‌تر شدن وضعیت خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید