اجرای 18 پروژه بازآفرینی شهری در لرستان/ ساماندهی محله دره‌ اسدآبادی در اولویت است


اجرای 18 پروژه بازآفرینی شهری در لرستان/ ساماندهی محله دره‌ اسدآبادی در اولویت است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: امسال 18 پروژه در استان در دست اجراست و چند پروژه نیز برای سال جاری تعریف کرده‌ایم.

وحید کرم‌اللهی با بیان این که امسال ۱۸ پروژه در استان در دست اجراست، اظهار کرد: بیشتر پروژه‌ها مربوط به بهسازی فضای شهری، شامل معابر و فضاهای باز محله‌هاست.

وی با اشاره به این که امسال در ردیف‌های ملی، سه ردیف اعتبار برای پروژه‌های در دست احداث دیده شده، ادامه داد: این پروژه‌ها اکثراً شامل تکمیل پروژه‌های سال‌های گذشته می‌شود اما برای سال جاری نیز سه پروژه جدید تعریف شده و مجموع اعتبارات ردیف‌های ۰۰۱ و ۰۰۲ حدود پنج میلیارد تومان است و در صورت تخصیص تبصره ۱۸ مبلغ هشت میلیارد تومان دیگر نیز قابل تعریف است.

کرم‌اللهی با اشاره به سفر مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به این استان و بازدید او از پروژه‌های بازآفرینی، عنوان کرد: عبوری در سفر خود بر اولویت ساماندهی محله دره‌ اسدآبادی و تخصیص مبلغ هفت میلیارد تومان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری خرم‌آباد تأکید کرد که این دو مورد در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان افزود: سال گذشته تعداد دو سرای محله در محله‌های گِل‌سفید خرم‌آباد و ناصرالدین دورود در سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیدند و هم اکنون نیز خانه محله دره غریب بروجرد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث است.

وی با اشاره به سه پروژه تعریف شده برای سال جاری، عنوان کرد: پروژه‌های جدید که‌ در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۰ تعریف شده عبارتند از احداث فضای ورزشی روباز، احداث خانه محله اسلام‌آباد در بروجرد و بهسازی فضای محله دره اسدآبادی خرم‌آباد که در دستور کار قرار دارند.

کرم‌اللهی با بیان این که لرستان ۲۵ شهر دارد، عنوان کرد: لرستان دارای ۲۰۵۰ هکتار بافت ناکارآمد شامل ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی، ۹۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی و ۸۰۰ هکتار بافت ناکارآمد میانی است و حدود ۳۷۰ هزار نفر در این محله‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟