افزون بر 80 درصد گروه‌های هدف در سبزوار واکسن کرونا دریافت کردند


افزون بر 80 درصد گروه‌های هدف در سبزوار واکسن کرونا دریافت کردند

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون بیش از 80 درصد از گروه‌های هدف براساس شیوه‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های زیر پوشش این دانشگاه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دکتر علیرضا مسلم روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا به خبرنگار ایرنا افزود: کارکنان بهداشت و درمان، پزشکان، بیماران خاص، سالمندان، جانبازان، کارکنان آرامستان و پاکبانان، افراد کم‌توان ذهنی و گروه سنی اعلامی از جمله دریافت کنندگان واکسن کرونا در منطقه زیر پوشش این دانشگاه هستند.

وی تصریح کرد هم اینک با تلاش بی وقفه کادر درمان، آمار تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به روزانه حدود سه هزار دوز رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: هم اکنون یک مرکز تجمیعی و خودروی واکسیناسیون کرونا در سبزوار در حال ارائه خدمات است و مرکز دوم نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

دکتر مسلم با بیان اینکه در شهرستان‌های زیر پوشش، روستاها و تمامی مراکز بهداشتی درمانی، واکسیناسیون گروه های هدف با حضور تیم پزشکی در حال انجام است، افزود: کارکنان دامپزشکی و راهنمایی و رانندگی، رانندگان حمل و نقل عمومی و مهمانداران از دیگر گروه های هدف هستند که براساس شیوه نامه ابلاغی در حال دریافت واکسن کرونا هستند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس