حضور مدیران در واحدهای تولیدی باعث اشراف آنها بر مشکلات می‌شود


حضور مدیران در واحدهای تولیدی باعث اشراف آنها بر مشکلات می‌شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: حضور میدانی مدیران در واحدهای تولیدی باعث می شود که هم نسبت به مشکلات بخش تولید اشراف پیدا کنند و هم با تصمیم گیری برای رفع مشکلات آنها به برداشتن موانع تواید در استان سرعت بدهند.

محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در یکی دیگر از برنامه "یکشنبه های حمایت از تولید و مانع زدایی از آنها" در جمع تولیدکنندگان و مدیران در یکی از واحدهای تولیدی شهر مشهد افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" در روزهای یکشنبه ۲۲ هفته گذشته با حضور میدانی خود و سایر مدیران اقتصادی در واحدهای تولیدی استان، تصمیمات سریع برای رفع موانع تولید گرفته ایم که بیشتر آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: هدف از حضور در واحدهای تولیدی تحقق شعار امسال مبنی بر "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" است که به طور طبیعی به عنوان وظیفه ذاتی استانداری در جهت شناخت و اشراف بر ظرفیتهای بخش تولید استان انجام می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در ۲۲ هفته مزبور که از اواخر بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است ۶۶ واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی در خراسان رضوی مورد بازدید قرار گرفته و موانع و مشکلات آنها در قالب کارگروه ستاد تسهیل استان بررسی و راه حلها برای رفع مشکلات آنها مصوب شده است.

معتمدیان افزود: مشکلات این واحدها در نشستهای کارگروه ستاد تسهیل استان بررسی و در خصوص رفع آنها تصمیم گیری و مصوب می شود که تاکنون ۶۰ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۴۰ درصد دیگر در حال اجراست.

وی اضافه کرد: مشکلاتی از واحدهای تولیدی مزبور که قابل حل در استان باشد بلافاصله در مورد آنها تصمیم گیری و مدیران مربوطه ملزم به پیگیری و اجرای آنها می شوند و موضوعاتی که مربوط به سازمانهای مربوطه کشوری است نیز مورد پیگیری قرار می گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه "یکشنبه های تولید و مانع زدایی از آن" نیز در استان یک برنامه الگویی برای اختصاص یک روز از ۶ روز کاری هفته به امور واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات آنهاست تا در اسرع وقت پیگیری و برطرف شود.

معتمدیان افزود: در این برنامه که با حضور مدیران اقتصادی و مدیران عامل بانکها برگزار می شود مشکلات مختلف واحدهای تولیدی در حوزه های مالیات، بیمه، بانک و امور زیرساختی مطرح و برای آنها چاره جویی می شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات واحدهای تولیدی سالها بلاتکلیف مانده بود و یا در برخی دیگر با مسایلی مواجه شدیم که سالها فرآیند تولید را با چالش مواجه کرده بود و این مشکلات از عدم شناخت نسبت به مساله که گاه سلیقه ای و خود اجتهادی انجام گرفته بود ناشی می شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد ما این است که برنامه های بلندمدت در خصوص بخش تولید را دنبال کرده و اولویت خود را حفظ شرایط کنونی بخش تولید و تثبیت وضعیت موجود آنها قرار دهیم و اجازه ندهیم توقفی در فرآیند تولید این واحدها به وجود آید.

معتمدیان افزود: در مسیر تثبیت وضعیت موجود بخش تولید خراسان رضوی، نباید اجازه دهیم مشکلاتی در مسیر تولید به وجود آید که شاهد توقف و کاهش تولید یا تعدیل نیروی انسانی آنها باشیم زیرا اثرات جبران ناپذیری بر روی تولید خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلاتی از بخشهای تولید که قابل رفع در استان نیست حلقه واسطه بین مدیران صنعتی خراسان رضوی و مدیران ارشد آنها در تهران خواهیم شد تا بتوانیم با اهتمام ویژه آنها موانع را از سر راه تولید برداریم.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه ای که دشمن بر کشور روا داشته است نیاز به افزایش تولید، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید داریم و باید تلاش کنیم تولیدکنندگان به عنوان سربازان خط مقدم تولید و جنگ اقتصادی، دغدغه ای جز بخش تولید نداشته باشند.

معتمدیان افزود: در شرایط کنونی ما نیاز به تدوین قوانین جدید نداریم، قوانین فعلی کفایت می کند بلکه نیازمند روان سازی فرآیندها، جسارت در تصمیم گیری ها و سرعت در اجرای آنها هستیم که این موضوع در برنامه "یکشنبه های حمایت از تولید و مانع زدایی از آن" دنبال می شود.

وی با اشاره به این که بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی مشکلات و تصمیم گیری برای حل آنها در شهرستانهای دیگر خراسان رضوی نیز در حال انجام است اظهار امیدواری کرد این مدل عملیاتی و جهادی توسعه یافته و بتوان از این طریق همه موانع در مسیر تولید را برداشت.

استاندار خراسان رضوی در بیست و دومین هفته از بازدیدهای میدانی خود از واحدهای تولیدی از سه واحد تولید چسب ، ماشین سازی و صنایع پخت بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس