جشنواره هنرمندان کم‌توان جسمی حرکتی در شیراز برگزار می‌شود


جشنواره هنرمندان کم‌توان جسمی حرکتی در شیراز برگزار می‌شود

شیراز-ایرنا- دبیر جشنواره هنری هنرمندان کم توان جسمی حرکتی شیراز گفت: این جشنواره با تکیه بر نقاشی روی بوم با موضوع سفالینه‌ها و گل مهرهای قصر ابونصر و نقش برجسته‌های برم دلک شیراز و با رونمایی از آثار هنری و صنایع دستی این هنرمندان برگزار می‌شود.

لیلی زارعی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شهرداری منطقه ۷ شیراز به منظور فرهنگ‌سازی برای جذب توریست و ایجاد فضایی هنری و انگیزشی برای مردم این منطقه، اقدام به ارائه خدماتی برای قشرهای مختلفی که در این منطقه زندگی می کنند کرده است که برگزاری جشنواره های هنری و شناسایی و معرفی هنرمندان این منطقه از مهمترین اقدامات است.

وی گفت: این برنامه با هدف ایجاد شرایط مناسب برای شکوفایی هنر و ارائه توانمندی‌های هنرمندان شهر جهانی صنایع دستی با توجه به پتانسیل های موجود در گردشگری در این منطقه دنبال می شود.

زارعی ادامه داد: این جشنواره ویژه افراد کم توان جسمی حرکتی و با هدف ایجاد حس رقابت سالم و فضایی شاد و مفرح در این منطقه برگزار می شود.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی هنرمندان کم توان جسمی حرکتی و توجه به آثار باستانی موجود در این منطقه از جمله آثاری مانند قصر تاریخی ابونصر و نقش برجسته های برم دلک از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

زارعی به ضرورت توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در منطقه هفت شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: جشنواره هنری برای هنرمندان کم توان جسمی حرکتی در زمینه‌های نقاشی روی بوم و همچنین رونمایی از آثار هنری و صنایع دستی با حضور داوران و استادان مجرب در هیئت داوری برگزار می شود ‌و ما سعی کردیم به‌منظور ایجاد انگیزه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان برای آثار برگزیده نفرات اول تا سوم نقاشی روی بوم و نیز نفرات برتر در ۹ رشته دیگر جوایز نقدی ویژه در نظر بگیرم. همچنین به تمام شرکت کنندگان لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: هنرمندان از طریق فراخوان به این جشنواره دعوت شده اند و این رویداد در روز ۱۴ مردادماه در فرهنگسرای بوستان برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی