انجام 30 عملیات امدادی در بعدازظهر طوفانی شیراز/سقوط بالابر 6 نفر را مصدوم کرد


انجام 30 عملیات امدادی در بعدازظهر طوفانی شیراز/سقوط بالابر 6 نفر را مصدوم کرد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به وزش تندباد عصر شنبه دوم مرداد در این کلانشهر، از انجام 30 ماموریت توسط آتش‌نشانان در اثنی این رخداد طبیعی، خبر داد.

محمدهادی قانع، با بیان اینکه هنگام پیش‌بینی رخدادهای مختلف طبیعی، همه ایستگاه‌های عملیاتی آتش نشانی شیراز در حالت آماده باش کامل قرار می‌گیرند، گفت: عصر شنبه دوم مرداد و با آغاز وزش تندباد در شیراز، اکیپ‌های عملیاتی ویژه‌ای با تجهیزات خاص امدادی نظیر ابزار برش، ماشین‌ها و تیم پشتیبانی برای دفع خطر آماده شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آتش نشانی شیراز، قانع افزود: از شروع وزش تندباد در شیراز، آتش‌نشانان علاوه بر آماده باش کامل در ایستگاه ها، در ۶ نقطه کلیدی شهر برای کمک به شهروندان مستقر شدند.

قانع با اشاره به انجام ۳۰ عملیات امدادی طی مدت وزش تندباد در شیراز، گفت: شکستگی درختان، قطع برق، حبس افراد در آسانسور، احتمال سقوط خطرناک جرثقیل در پروژه ساختمانی و ریزش دیوار در چندین نقطه شهر، دلیل انجام این عملیات‌ها بود.

وی همچنین از وقوع حادثه‌ای خطرناک ناشی از سقوط بالابر غیراستاندارد در نمایشگاه مبلمان شیراز خبر داد و گفت: این حادثه که ساعت ۱۶ و ۲ دقیقه عصر شنبه دوم مرداد به مرکز ۱۲۵ اعلام شد، ۶ مصدوم به دنبال داشت.

قانع در این باره گفت: در یک ساختمان دو طبقه که طبقه اول با کاربری کارگاه و طبقه دوم آن به صورت نمایشگاه فروش مبلمان استفاده می شد، مالک برای سهولت در تردد و جا به جایی کالا، اقدام به نصب بالابر غیر استاندارد کرده بود که به دلیل استفاده همزمان شش نفر از بازدید کنندگان از این بالابر، سیم بکسل آن پاره شده و هر شش نفر از ارتفاع سه متری سقوط کرده بودند.

رئیس آتش‌نشانی شیراز خاطرنشان کرد که در این حادثه چهار زن، یک مرد و یک دختر خردسال، دچار مصدومیت شده بودند که بعد از رها و ایمن سازی، مصدومان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

قانع با بیان اینکه بالابر برای حمل بار و کالا است، به کاسبان هشدار داد که از این وسیله برای حمل افراد استفاده نکنند چرا که این وسیله نا ایمن بوده و در صورت بروز حادثه، جبران ناپذیر خواهد بود.

انتای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!