رونمایی از پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان


رونمایی از  پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، نماینده ولی فقیه در استان همدان در این آیین اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد وزین و مهم در حوزه فرهنگ است که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور برگزار می‌شود و مشارکت و استقبال مردم در این حوزه جای بسیار خوشحالی دارد.

حجت الااسلام حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در دوره‌های گذشته این جشنواره با توجه به آمار کتابخوانی در کشور بسیار چشمگیر بوده است، افزود: امسال به دلیل وجود دو میلاد حضرت ولیعصر(عج) در ابتدا و انتهای سال بخش ویژه جشنواره به امام زمان(عج) اختصاص یافته و این اتفاق بزرگ و مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: در این جشنواره کتاب‌هایی با محتوای مناسب و مرتبط با موضوع رضوی و مهدویت در سنین مختلف در نظر گرفته شده و خوشبختانه فایل الکترونیکی کتاب‌ها نیز در دسترس همگان قرار دارد.

وی ادامه داد: والدین ضمن تشویق فرزندان خود برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با همراهی یکدیگر در این رویداد فرهنگی حضور به هم رسانند و از آن بهره ببرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ششمین سال عهده‌دار برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر ایران و به تبع استان همدان است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه در پنجمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان همدان، ۵ هزار نفر شرکت کردند، اظهارکرد: تعداد شرکت کننده ها در این جشنواره سیر صعودی داشت تا در نهمین دوره این جشنواره پیش از بیماری کرونا به ۶۲ هزار نفر رسید و در سال گذشته با وجود این بیماری ۴۲ هزار نفر به صورت الکترونیکی در این رویداد فرهنگی که بزرگترین مسابقه کتابخوانی در کشور محسوب می‌شود، شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره امکان شرکت برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به شیوه‌های مختلف از جمله سوالات چهار گزینه‌ای، پویش‌های فردی و گروهی و نقاشی فراهم است.

زارعی ادامه داد: کتاب‌های این دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به مانند دوره گذشته در سایت samakpl.ir به صورت رایگان قابل دانلود است و به صورت فیزیکی نیز در کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود.

زارعی با بیان اینکه همواره در بررسی‌های به عمل آمده گرایش مردم در حوزه دینی و اسلامی آمار بالایی را در حوزه امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی به خود اختصاص داده است، افزود: ما همواره بر اساس گرایش و خواست مردم برنامه ریزی‌های لازم در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأمین کتاب را انجام می‌دهیم.

وی گفت: امسال بخش ویژه جشنواره به دلیل وجود دو میلاد امام زمان(عج) در ابتدا و انتهای سال به حضرت ولیعصر(عج) اختصاص یافته و کتب آن تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: به همین دلیل و اهمیت موضوع مهدویت در جشنواره کتابخوانی امسال بنیاد مهدویت استان در کنار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است تا از همه ظرفیت‌ها برای اجرای هر چه بهتر این جشنواره استفاده کرد.

وی تأکید کرد: استان همدان تنها استانی در کشور است که یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با همکاری بنیاد مهدویت برگزار می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس