جک دورسی بیت کوین را راه حلی برای آینده‌ توییتر دانست


 جک دورسی بیت کوین را راه حلی برای آینده‌ توییتر دانست

مدیر عامل توییتر در جریان گزارش مالی سه‌ماه‌ی دوم سال 2021 میلادی، بیت کوین را بخش بزرگی از آینده‌ی این شرکت دانست و به پتانسیل این رمزارز در تبدیل‌های آینده‌ی محصولات و سرویس‌های توییتر اشاره کرد.

مدیرعامل توییتر ادغام بیت کوین در سرویس‌های آینده‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را تضمینی برای آینده‌ی توییتر دانست. این سرویس‌ها شامل تجارت، اشتراک و ویژگی‌های جدیدی مانند Twitter Tip Jar (قابلیت دریافت کمک مالی) و Super Follows (امکان کسب درآمد از فالوورها) است.

به گزارش کوین‌تلگراف، دورسی، بیت کوین را ارز بومی اینترنت خواند و درباره‌ی فرصت‌های استفاده از آن در سرویس‌های موجود در توییتر مانند تجارت و عضویت و ویژگی‌های جدیدی مانند Twitter Tip Jar و Super Follows صحبت کرد.

او به سرمایه‌گذاران توضیح داد که با توجه به تعهد توییتر در تبدیل این شبکه‌ی اجتماعی به شبکه‌ای غیرمتمرکز و ارائه‌ی مشوق‌های اقتصادی بیشتر، نو‌آوری‌های زیادی مبتنی بر بیت کوین وجود دارند و همین امر آن را به دارایی فراتر از یک ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. دورسی بیت کوین را در کنار فناوری هوش مصنوعی و غیرمتمرکزسازی، یکی از سه عامل مهم و کلیدی در آینده‌ی توییتر دانست:

توجه به این حوزه و سرمایه‌گذاری با پشتکار در آن، برای توییتر و سهامدارانش اهمیت زیادی دارد.

دورسی با اشاره به پشتیبانی غول شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک، از توسعه‌ی ارز دیجیتال، توییتر را در این راه و تعهد به این حوزه تنها ندانست. انتظار می‌رود که فیسبوک نسخه‌ی آزمایشی رمزارز خود به نام Diem را در پاییز ۱۴۰۰ (اواخر ۲۰۲۱ میلادی) روانه‌ بازار کند. برخلاف فیسبوک، توییتر بر بیت کوین به عنوان استاندارد اصلی و بومی اینترنت تمرکز خواهد کرد. دورسی در این‌ باره گفت:

نیازی آشکار برای تمرکز بر بیت کوین و قدردانی از آن وجود دارد و به نظر من استانداردی باز که بومی اینترنت باشد، راهی مناسب برای ادامه‌ی فعالیت‌های توییتر است و به همین دلیل تمرکز من و تمرکز ما درنهایت روی بیت کوین خواهد بود.

دورسی در جدیدترین صحبت‌های خود درباره‌‌ی بیت کوین، برای اولین بار با صراحت در مورد ادغام این رمزارز با محصولات خود صحبت کرد. این اظهارات کمی پس از گفتگوی جک دورسی با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و کتی وود مدیرعامل Ark Invest در رویداد مجازی Word ₿، مطرح شد.

دورسی گفت که اگر بیت کوین قبل از توییتر یا فیس بوک وجود داشت، مدل‌های تجاری موجود، بسیار متفاوت بود. او خاطرنشان کرد:

قطعا (در آن صورت) وابستگی کنونی به مدل‌های تجاری مبتنی بر تبلیغات را نداشتیم.

دورسی به عنوان یکی از حامیان اصلی بیت کوین از زمان پیدایش آن تا به امروز شناخته می‌شود و بارها و بارها بیت کوین را تنها ارز اصلی اینترنت از سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) تاکنون معرفی کرده است. شرکت پرداخت‌های دیجیتال اسکوئر به مدیریت جک دورسی نیز از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین است. این شرکت بعد از خرید پنجاه میلیون دلار بیت کوین در پاییز ۱۳۹۹ (اواخر ۲۰۲۰)، بار دیگر در اسفند ماه ۱۳۹۹ (فوریه ۲۰۲۱)، ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به دارایی‌های بیت کوین خود اضافه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید