معاون استاندار: صادرات محصولات کشاورزی آب بر به معنای صادرات آب است


معاون استاندار: صادرات محصولات کشاورزی آب بر به معنای صادرات آب است

تبریز-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه از گذشته نگاه به حوزه منابع آبی کشور مصرف گرایانه بوده است، گفت: وقتی هنداونه که بسیار پرآب بر است را در داخل کشور تولید و آن را صادر می‌کنیم انگار آب کشور را صادر می‌کنیم.

جواد رحمتی روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان شرقی اظهار داشت: اساس سدسازی، سیاست درستی است و اگر سد و ذخیره سازی آب نبود اکنون کشاورزی با مشکل مواجه بود.

وی از تلاش برای رایزنی و هماهنگی با مدیران آذربایجان غربی برای تامین آب کشاورزی این استان از محل سد بوکان خبر داد و تاکید کرد: باید برنامه ریزی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی از سد بوکان با هماهنگی استان آذربایجان غربی انجام و همچنین نحوه جایگزینی آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی سدهای موجود در آذربایجان شرقی برنامه لازم جهت منابع و مصارف دارند، گفت: برای سدهای ارس، خداآفرین و بوکان که بین استانی هستند با همکاری و هماهنگی استان های همجوار برنامه ریزی مشترک انجام شده است.

رحمتی با بیان اینکه میزان تولید و مصرف آب در آذربایجان شرقی برابر است، وضعیت آبی استان را در نقطه سر به سر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون با تنش آبی در کشور مواجه هستیم و ضروری است در حوزه آب کارهای اساسی انجام شود.

وی ادامه داد: با بحران کم آبی مواجه هستیم و باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود تا ایام باقی مانده از پیک امسال را بدون تنش سپری کنیم.

رحمتی یادآور شد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی جاری تلاش شده با تنش آبی به خصوص در آب شرب مواجه نشویم و این موضوع در آذربایجان شرقی به خوبی مدیریت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...