معاون استاندار: صادرات محصولات کشاورزی آب بر به معنای صادرات آب است


معاون استاندار: صادرات محصولات کشاورزی آب بر به معنای صادرات آب است

تبریز-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: متاسفانه از گذشته نگاه به حوزه منابع آبی کشور مصرف گرایانه بوده است، گفت: وقتی هنداونه که بسیار پرآب بر است را در داخل کشور تولید و آن را صادر می‌کنیم انگار آب کشور را صادر می‌کنیم.

جواد رحمتی روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب آذربایجان شرقی اظهار داشت: اساس سدسازی، سیاست درستی است و اگر سد و ذخیره سازی آب نبود اکنون کشاورزی با مشکل مواجه بود.

وی از تلاش برای رایزنی و هماهنگی با مدیران آذربایجان غربی برای تامین آب کشاورزی این استان از محل سد بوکان خبر داد و تاکید کرد: باید برنامه ریزی لازم برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی از سد بوکان با هماهنگی استان آذربایجان غربی انجام و همچنین نحوه جایگزینی آن بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی سدهای موجود در آذربایجان شرقی برنامه لازم جهت منابع و مصارف دارند، گفت: برای سدهای ارس، خداآفرین و بوکان که بین استانی هستند با همکاری و هماهنگی استان های همجوار برنامه ریزی مشترک انجام شده است.

رحمتی با بیان اینکه میزان تولید و مصرف آب در آذربایجان شرقی برابر است، وضعیت آبی استان را در نقطه سر به سر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون با تنش آبی در کشور مواجه هستیم و ضروری است در حوزه آب کارهای اساسی انجام شود.

وی ادامه داد: با بحران کم آبی مواجه هستیم و باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود تا ایام باقی مانده از پیک امسال را بدون تنش سپری کنیم.

رحمتی یادآور شد: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال آبی جاری تلاش شده با تنش آبی به خصوص در آب شرب مواجه نشویم و این موضوع در آذربایجان شرقی به خوبی مدیریت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد