فرماندار: حجم آب رودخانه خرم‌آباد 79 درصد کاهش یافت


فرماندار: حجم آب رودخانه خرم‌آباد 79 درصد کاهش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار خرم‌آباد گفت: خشکسالی و کاهش محسوس بارندگی موجب کاهش 79 درصدی حجم آب رودخانه این شهر نسبت به سال گذشته شده است.

به گزارش ایرنا جعفر طولابی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران و حفاظت از منابع آب شهرستان بدون اشاره به آمار و ارقام افزود: همچنین آب رودخانه کاکارضا نیز ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و سطح آب‌های زیرزمینی بسیار پایین رفته است.

وی اظهار داشت: پدیده خشکسالی پیامدهای مختلفی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی در شهرستان بدنبال داشته و خسارات مالی فراوانی نیز متوجه کشاورزان و دامداران شده است بنابراین باید شرایط فعلی را با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود مدیریت کرد تا مشکلات به کمترین میزان کاهش یابد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای مصوبات سال گذشته شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان افزود: امروز در بخش کشاورزی شاهد مسائلی همچون کشت‌ بی‌رویه و غیرمجاز محصولات آب‌دوست هستیم که اگر مصوبه‌های جلسات قبلی اجرایی می‌شد، اکنون مشکلات کمتری وجود داشت.

طولابی بیان کرد: ادامه روند فعلی مصرف منابع آبی و خشکسالی، شرایط را در ماه‌های پیش‌رو سخت‌تر خواهد کرد و با این وضعیت در ۶ ماهه دوم سال آثار و تبعات خشکسالی بیشتر نمایان می شود بنابراین باید در کوتاه مدت، میان و بلندمدت تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن مشکلات پیش بینی کرد.

وی با تاکید بر رعایت صرفه جویی در مصرف آب، از مسوولان دستگاه‌های متولی حوزه آب درخواست کرد با هماهنگی بخشداران، مناطق و مراکز جمعیتی مستعد بروز تنش آبی را شناسایی و با یک اولویت‌بندی، نیاز هر کدام را تامین کنند.

طولابی با اشاره به شرایط موجود خشکسالی و تهدیدات پیش رو، از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و ضمن مشارکت و همکاری با مسوولان، شرایط موجود را مدیریت نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی