مناطق آزاد تجاری بیش از 304 هزار میلیارد تومان طرح در حال اجرا دارد


مناطق آزاد تجاری بیش از 304 هزار میلیارد تومان طرح در حال اجرا دارد

کیش - ایرنا - مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور اکنون 304 هزار میلیارد تومان طرح عمرانی درحال اجرا داشته که به صورت میانگین 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح های هفتمین دوره افتتاح مناطق آزاد تجاری با حضور رییس جمهوری اظهار داشت: از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون در مناطق آزاد تجاری ۴۰۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که تمام این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: هموار سازی شرایط توسعه زیرساخت ها از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است که در نتیجه این اقدام اکنون طرح های مختلف عمرانی دیگری به ارزش ۳۰۴ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در دست اجرا است.

مومنی اقدامات زیر ساختی در حوزه های توسعه آب، برق، راه و شهرسازی، بندر و فرودگاه را از فعالیت های توسعه ای اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود ترمینال جدید فرودگاه کیش با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و با طراحی و معماری بی نظیر به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فردا دوشنبه در هفتمین و آخرین مرحله افتتاح پروژه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۳۳ پروژه عمرانی، تولیدی و زیربنایی با ارزش ۱۶ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی (کیش، قشم و ارس) با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

چهار مورد از این طرح ها در کیش به بهره برداری می رسد که شامل شرکت‌های اکسیر، شدا، وسیم کیش و طرح توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش است.

برای اجرای این طرح ها ۸۱۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۸۸۴ هزار دلار سرمایه گذاری ارزش صورت گرفته که در نتیجه آن برای ۷۸ نفر به صورت مستقیم و ۲۹۵ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در