استاندار: آب آشامیدنی کرمان از خلیج فارس تامین می‌شود


استاندار: آب آشامیدنی کرمان از خلیج فارس تامین می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به رفع تنش آبی در روستاها و شهرهای شمالی این استان گفت: بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز مردم با اجرای 90 کیلومتر خط انتقال از خلیج فارس به کرمان، تا سال آینده تامین می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در نشست هماهنگی تنش آبی شهرها و روستاهای شمال این استان افزود: هماهنگی های خوبی در رابطه با خط لوله انتقال آب به طول ۹۰ کیلومتر از محل تلاقی خط انتقال آب خلیج فارس تا کرمان به عمل آمد.

وی اظهار داشت: طول خط انتقال آب به شهر کرمان حدود ۱۲۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن قبلا توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیا (ص) کرمان تا باغین انجام شده و ۹۰ کیلومتر آن باقی مانده که باید اجرا شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: این پروژه هزینه بسیار سنگینی دارد و بخشی از هزینه و اعتبارش تامین شده و از قرارگاه خاتم النبیا (ص) خواستیم از امکاناتش استفاده کند و این ۹۰ کیلومتر را به صورت جهادی انجام دهد.

وی افزود: در ادامه و با اجرای خط انتقال آب، در خصوص تخصیص آب شیرین شده خلیج فارس که قابل آشامیدن است به شهرهای شمالی مانند رفسنجان، انار و کرمان تصمیم گیری خواهد شد.

زینی وند اضافه کرد: این امکان وجود دارد بتوانیم تا سال آینده بخشی از آب آشامیدنی شهرهای شمالی استان کرمان را از این طریق تامین کنیم.

فازهای یک و ۲ این خط انتقال آب از بندرعباس تا مس سرچشمه تاکنون به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی آن به سمت استان یزد ادامه دارد.

نشست هماهنگی تنش آبی شهرها و روستاهای شمال استان امروز سوم مردادماه به ریاست استاندار کرمان و با حضور نماینده قرارگاه سازندگی خاتم النبیا (ص) و با هماهنگی سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله برگزار شد.

همچنین در این نشست در زمینه کمک به رفع تنش آبی در روستاها و شهرهای شمالی استان کرمان تبادل نظر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا