جشنواره کتابخوانی رضوی حرکتی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است


جشنواره کتابخوانی رضوی حرکتی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، فرصتی مناسب برای آشنایی با سیره امام رضا (ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور جمعی از مسوولان استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد وزین و مهم در حوزه فرهنگ است که به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور و با مشارکت و استقبال گسترده مردم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم در دوره‌های گذشته این جشنواره با توجه به آمار کتابخوانی در کشور بسیار چشمگیر است، افزود: امسال به دلیل وجود ۲ میلاد حضرت ولیعصر(عج) در ابتدا و انتهای سال بخش ویژه جشنواره به امام زمان(عج) اختصاص یافته که این اتفاق مبارک و مهمی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای مطالعه کتاب های ارزشی است، تصریح کرد: در این جشنواره که مزین به نام امام رضا(ع) است، کتاب‌هایی با محتوای مناسب و مرتبط با موضوع رضوی و مهدویت در سنین مختلف معرفی می شود که فایل‌ الکترونیکی کتاب‌ها نیز در دسترس همگان قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت خوبی است که خانواده‌ها با همراهی یکدیگر در این رویداد فرهنگی شرکت کنند و مشوق فرزندان خود برای مطالعه و بهره مندی از این فرصت ارزشمند باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین گفت: امسال ششمین دوره‌ای است که نهاد کتابخانه‌های عمومی عهده‌دار برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر کشور است.

«عاطفه زارعی» افزود: در نهمین دوره این جشنواره(پیش از شیوع ویروس کرونا) ۶۲ هزار نفر از استان همدان شرکت کردند و در سال گذشته با وجود همه گیری ویروس نیز ۴۲ هزار نفر به صورت الکترونیکی در این رویداد فرهنگی مشارکت داشتند.

به گفته وی، در این جشنواره امکان شرکت برای سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به شیوه‌های مختلف از جمله سوالات چهار گزینه‌ای، پویش‌های فردی و گروهی و نقاشی فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: کتاب‌های این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی به مانند دوره گذشته در سایت samakpl.ir به صورت رایگان قابل دانلود است و به صورت فیزیکی نیز در کتابخانه‌های عمومی به امانت داده می‌شود.

زارعی گفت: امسال بخش ویژه جشنواره به دلیل وجود ۲ میلاد امام زمان(عج) در ابتدا و انتهای سال به حضرت ولیعصر(عج) اختصاص یافته و کتب آن نیز تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: به همین دلیل و اهمیت موضوع مهدویت در جشنواره کتابخوانی امسال بنیاد مهدویت استان نیز در کنار کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته تا از همه ظرفیت‌ها برای اجرای هر چه بهتر این جشنواره استفاده شود.

زارعی تأکید کرد: استان همدان تنها استان کشور است که یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را با همکاری بنیاد مهدویت برگزار می‌کند.

استان همدان دارای ۱۱۶ کتابخانه با یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۵۸ نسخه کتاب و ۸۰ هزار عضو است.

جشنواره ملی فرهنگی، هنری رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی همه ساله از دهه کرامت در رشته های مختلف در استان های کشور برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!