آناستازیا، قهرمان تکواندو -57 کیلوگرم زنان


در وزن -57 کیلوگرم تکواندو زنان که دو چهره ایرانی حضور داشتند، سرانجام ورزشکار آمریکا توانست عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد.

به گزارش "ورزش سه" پس از گذراندن یک روز پرحاشیه در سومین روز رقابت‌های المپیک 2020 توکیو، کیمیا علیزاده ورزشکار ایرانی تیم پناهندگان که صبح امروز در مرحله یک شانزدهم نهایی موفق به حذف هم‌تیمی سابق خود شد و ناهید کیانی نماینده ایران را شکست داد و سپس موفق شد تا از سد جونز انگلیسی بگذرد و یک شگفتی بزرگ را رقم بزند، در مرحله یک چهارم نهایی حریف چینی را با یک اختلاف امتیاز شکست داد تا امیدوار به کسب مدال در این دوره از رقابت‌ها شود.

آناستازیا، قهرمان تکواندو -57 کیلوگرم زنان

اما در مرحله نیمه‌نهایی، تاتینا از روسیه موفق به شکست کیمیا علیزاده شد و خود را به فینال رساند تا علیزاده به مانند المپیک 2016 ریو، در سودای رسیدن به مدال برنز باشد؛ در دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی، آناستازیا تکواندوکار وزن -57 کیلوگرم آمریکا در یک مسابقه یک‌طرفه موفق شد تا با نتیجه 28-5 حریف چین تایپه‌ای خود را شکست بدهد و به فینال برسد.

در مرحله رده‌بندی، کیمیا علیزاده مغلوب ایلگون هاتیس از ترکیه شد و دستش از کسب مدال برنز هم کوتاه ماند و این ورزشکار ترکیه‌ای در کنار چیا لینگ از چین تایپه مشترکاً مدال برنز وزن -57 کیلوگرم تکواندو زنان را به دست آوردند.

در مسابقه فینال این وزن نیز آناستازیا آمریکایی موفق به شکست حریف روسیه‌ای خود شد و توانست با نتیجه 25-17 در مسابقه فینال، جشن پیروزی به پا کند و مدال طلای المپیک توکیو در رشته تکواندو و در وزن -57 کیلوگرم را از آن خود کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید