دانشکده مهارت خلاء عدم تخصص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را پر می کند


دانشکده مهارت خلاء عدم تخصص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را پر می کند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی اغلب مهارت و تخصص لازم را برای ورود به عرصه کار و تولید ندارند به همین دلیل دچار سردرگمی، یأس و نومیدی می‌شوند، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی و گسترش آن بنا دارد، خلاء موجود را مرتفع نماید.

"علیرضا منظری توکلی" عصر امروز سوم مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی گامی جدید در جهت مهارت آموزی، بسط و توسعه فرهنگ مهارت به عنوان نیاز اساسی امروز جامعه و از طرفی کاهش دغدغه فارغ التحصیلان و خانواده آنان برای اشتغال فرزندانشان، ضرورت اهتمام و تبیین فعالیت های مهارت آموزی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بیش از پیش نمایان می سازد.

وی بیان کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی گام جدی و اساسی را در جهت مهارت آموزی دانشجویان و حتی دانش آموزان برداشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به رویکرد این دانشکده های مهارت و کارآفرینی بیان کرد: این دانشکده ها علاوه بر تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای ورود به بازار کار، ایجاد اشتغال پایدار بر مبنای سند دانشگاه اسلامی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی اغلب مهارت و تخصص لازم را برای ورود به عرصه کار و تولید ندارند به همین دلیل دچار سردرگمی، یأس و نومیدی می‌شوند، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی و گسترش آن بنا دارد، خلاء موجود را مرتفع نماید.

منظری توکلی تصریح کرد: در استان کرمان این دانشکده ها در واحدهای شهید حاج قاسم سلیمانی( کرمان) و همچنین واحدهای جیرفت، زرند و بم دایر شده‌اند و به زودی شاهد راه‌اندازی و تاسیس آن ها در سایر واحدهای استان نیز خواهیم بود.

وی گفت: در این دانشکده‌ها آموزش‌های مهارتی را به دو صورت رسمی با اعطای مدارک مرسوم دانشگاهی و هم غیررسمی از طریق تأسیس مدارس عالی مهارتی، فعالیت‌های کار بنیان و مراکز مدیریت و مشاوره شغلی و توسعه این فعالیت ها از طریق طرح های دیگر مثل طرح پویش ارائه می‌شود که با تأسیس دانشکده های مهارت و کارآفرینی ارتباط و تعامل دانشگاه با صنعت وارد مرحله جدیدی شده است، زیرا عمده فعالیت‌های این دانشکده‌ها بدون تعامل دانشگاه و صنعت قطعا ابتر خواهد ماند.

منظری توکلی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مصمم است اهداف و رویکردهای اصلی تأسیس این دانشکده ها را به صورت عینی و عملی پیاده سازی و اجرا نماید تا بتواند نقیصه کمبود نیروی متخصص و کارآفرین را به عنوان نیاز اصلی جامعه جبران کند که در این راستا پنج مدرسه عالی مهارتی جدید در واحدهای دانشگاهی استان در دست تاسیس و راه اندازی می باشد که با اخذ مجوز تاسیس آنها تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد کرمان عنوان کرد: مدارس عالی مهارتی با عناوین کشاورزی نوین در واحد انار، معدن و صنعت فولاد در واحد سیرجان ،صنایع تبدیلی و بسته بندی خرما در واحد بم، منابع طبیعی دام طیور و آبزیان در واحد بافت، تولید محصولات گلخانه ای و گیاهان دارویی در واحد جیرفت از جمله این فعالیت هاست.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های کار بنیان در واحدهای دانشگاهی استان در دست راه اندازی و در آستانه صدور مجوز است که فعالیت هایی نظیر کارگاه تولید میوه خشک و چیپس، کارگاه طراحی و دوخت، تولید و پرورش قارچ ،فیروزه کوبی، مینا کاری، تکثیر و پرورش گلهای آپارتمانی که در این طرح ها دانشجویان و دانش آموزان علاوه بر کسب مهارت به کسب درآمد نیز می پردازند.

منظری توکلی خاطرنشان کرد: همچنین مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در تعدادی از واحدها راه‌اندازی شده و سایر واحدهای دانشگاهی هم ملزم شده‌اند در بازه زمانی سه ماهه این مراکز را راه اندازی کنند.

منظری توکلی اظهار کرد: مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی هم با رویکرد مهارت آموزی دانش آموزان در انجام فعالیتهای کار بنیان به صورت اختصاصی و مشارکتی با دانشکده‌های مهارت همکاری دارند که در حال حاضر تعداد ۴۹ مدرسه سما در سطح استان دایر می باشد که قریب به ۹۰۰۰ دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل است و هر ساله شاهد رشد و ارتقاء این مدارس در زمینه های مختلف آموزشی پژوهشی و فرهنگی بوده‌ایم به گونه ای که در بعضی از این حوزه ها مدارس استان کرمان در کشور سرآمد هستند.

رییس دانشگاه آزاد کرمان با اشاره به کسب رتبه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی برتر کشور نمونه بارز موفقیت در برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان است، خاطرنشان کرد: با همراهی و همکاری همه دست اندرکاران شاهد ارتقاء نرخ تخصص فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشورمان خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی