امکان تامین بخشی از آب شرب شهرهای شمالی کرمان از خط لوله خلیج فارس تا سال آینده


امکان تامین بخشی از آب شرب شهرهای شمالی کرمان از خط لوله خلیج فارس تا سال آینده

استاندار کرمان با اشاره به اینکه از قرارگاه خاتم درخواست کردیم با تلاش جهادی 90 کیلومتر خط انتقال آب از سرچشمه(محل خط لوله انتقال آب خلیج فارس) به کرمان را اجرا کند، گفت: این امکان وجود دارد که بتوانیم تا سال آینده بخشی از آب شرب شهرهای شمالی را از این طریق تامین کنیم.

دکتر"علی زینی وند" امروز سوم مردادماه در جلسه هماهنگی در خصوص تنش آبی شهرها و روستاهای شمال استان کرمان با حضور نماینده قرارگاه سازندگی خاتم اظهار کرد: هماهنگی های خوبی در رابطه با خط لوله انتقال آب به طول ۹۰ کیلومتر از محل تلاقی خط انتقال آب خلیج فارس تا کرمان به عمل آمد.

وی گفت: طول خط انتقال آب به شهر کرمان حدود ۱۲۵ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن قبلا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (کرمان تا باغین) انجام شده و ۹۰ کیلومتر آن باقی مانده که باید اجرا شود.

زینی وند تصریح کرد: این پروژه هزینه بسیار سنگینی دارد و بخشی از هزینه و اعتبارش تامین شده و از قرارگاه خاتم خواستیم از امکاناتش استفاده کند و این ۹۰ کیلومتر را به صورت جهادی انجام دهد.

استاندار کرمان گفت: در ادامه و با اجرای خط انتقال آب، در خصوص تخصیص آب شیرین شده خلیج فارس که قابل شرب است، به شهرهای شمالی مثل رفسنجان، انار و کرمان تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: این امکان وجود دارد که بتوانیم تا سال آینده بخشی از آب شرب شهرهای شمالی را از این طریق تامین کنیم.

زینی وند اظهار کرد: فازهای یک و دو این خط انتقال آب از بندرعباس تا مس سرچشمه تاکنون به بهره برداری رسیده و اجرای آن به سمت استان یزد ادامه دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی