جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش برگزار شد


جلسه دمو هفتمین رویداد و پویش افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور با حضور رئیس جمهور به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش برگزار شد
به گزارش پول نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش؛ مناطق آزاد"کیش، قشم، ارس" به تشریح برنامه های هفتمین آئین افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور پرداختند.

حمیدرمضا مومنی در ابتدای جلسه دمو هفتمین افتتاح پروژه های مناطق آزاد به میزبانی جزیره کیش بر نقش موثر بخش خصوصی و سرمایه گذاران اشاره داشت و محور اصلی برنامه های این رویداد را زیست محیطی عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه افزود: در حال حاضر 304 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام است که با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دولت جدید به بهره برداری می رسد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، میزان سرمایه گذاری پروژه های به بهره برداری رسیده از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون را 403هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: هموار سازی شرایط توسعه زیرساخت ها از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است.

وی اقدامات زیر ساختی در حوزه های توسعه آب، برق، راه و شهرسازی، بندر و فرودگاه را از فعالیت های توسعه ای برشمرد و گفت: پیش بینی می شود ترمینال جدید فرودگاه کیش با سرمایه گذاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان و با طراحی و معماری بی نظیر به عنوان یکی از پروژه های هفته دولت در سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

مومنی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بخشی از اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در مناطق آزاد نسل اول مانند "کیش، قشم و چابهار" به اندازه 20 سال گذشته هر یک از مناطق آزاد کشور بود.

مشاور رئیس جمهور در پایان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مطلوب مناطق آزاد در بخش های مختلف افزود: یکی از افتخارات ما در حوزه مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید، حرکت، اجرا و عمل به خط مشی و ماموریت های تعیین شده از سوی رئیس جمهور بوده است.

با توجه به حضور سازمان محیط زیست؛ محوریت سخنرانی های هفتمین آئین بهره برداری از پروژه های مناطق آزاد تمرکز بر اهمیت جنبه های زیست محیطی خواهد بود.

در آئین هفتمین و آخرین افتتاح پروژه های مناطق آزاد کشور، "منطقه آزاد کیش" با 4 طرح: توسعه شرکت ایتال ان جی گروپ کیش،شرکت شدا کیش، طرح توسعه شرکت اکسیر کیش و فاز اول شرکت وسیم کیش با حجم سرمایه گذاری ریالی 816 میلیارد و سرمایه گذاری ارزی 884 هزار دلار با اشتغالزایی مستقیم 78نفر و غیر مستقیم 295نفر پیش بینی شده است.

همچنین "منطقه آزاد ارس: با 20 پروژه و با اشتغالزایی 670 نفر و با حجم سرمایه گذاری 927 میلیارد ریال، برای این رویداد پیش بینی کردند که تمام پروژه فاز دوم مجتمع فولاد آذر آبادگان، فاز اول مدیا شتاب الکترونیک ارس، مجتمع دنیز، فرآیند تولید پیکاپ اتوماتیک ارس خودرو دیزل، و 16 پروژه دیگر، «منطقه آزاد قشم» با طرح های؛ تعداد دو واحد آب شیرین کن و واحد تولید بخار، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید شناور، پروژه ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه و 5 پروژه دیگر، در این رویداد حضور دارند.

شایان ذکر است در این نشست درکنار حضور وبیناری جمعی از معاونین و مدیران دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق قشم و ارس، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل و برخی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و هیئت همراه نیز حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی