امسال 900 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه اختصاص یافت


امسال 900 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تهمیدات اندیشیده شده اعتبارات استانی در بحث نفت و گاز و اعتبارات متوزان ماده 180 امسال 900 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور عصر یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با بیان اینکه مسوولین شهرستان باید پیگیر اعتبارات ملی و استانی حوزه خود باشند، اظهار داشت: اعتبارات باید در جای خود و بر اساس اولویت ها هزینه شود که مهمترین اولویت ما برای امسال راه روستایی و تامین آب شرب است.

وی اضافه کرد: اعتبارات سال گذشته به صورت قطره چکانی بوده که در بعضی از ادارات ۱۰ درصد و در بعضی نیز تا ۴۰ درصد توانستند تخصیص بگیرند که در عملکرد ما در حوزه عمرانی تاثیر گذاشته است.

رستم پور گفت: با تلاش مدیران اقدامات خوبی در حوزه های مختلف با دست خالی انجام شده که هنر مدیریت این است که از حداقل امکانات حداکثر استفاده را ببریم و بازخوردها را در خدمت به مردم ببینیم.

وی با اشاره به تحریم های ظالمامه، شیوع ویروس کرونا و شرایط بد اقتصادی کشور اضافه کرد: علارغم تلاش دولت برای افزایش درآمدها سال گذشته درآمدها به حداقل رسید و براین اساس هم اعتبارات نیز کاهش یافت اما برنامه ریزی خوبی انجام شد.

فرماندار شهرستان بانه یاد آور شد: باتوجه به کاهش درآمدهای دولت در سال گذشته بسیاری از طرح های فرهنگی و هنری تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انجام هر تست کرونا ۳۵ میلیون ریال هزینه دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ هزار تست کرونا در بانه انجام شده که هزینه های زیادی را بر دولت تحمیل کرده و علاوه بر این بستری بیماران نیز به صورت رایگان انجام شد.

رستم پور اضافه کرد: علارغم مشکلاتی که به لحاظ اعتباری داشتیم در زمینه آب اقدامات خوبی انجام شده و شرایط پایداری ایجاد کردیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته از محل اعتبارات استانی ۲۳۰ میلیارد ریال به ساخت سد عباس آباد اختصاص یافت اما برای رفع نواقص این سد نیاز به ۳۷۰ میلیارد ریال دیگر داریم که پیگیری های لازم در این زمینه انجام می شود.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به اینکه تقسیم بندی اعتبارات بر اساس نیاز انجام شده و دستورالعمل متوازن نیز وجود دارد گفت: به همه اعلام شده که براساس چهارچوب عمل کنند و شرایط خوبی در بحث تقسیم اولیه وجود دارد و طبق واقعیت های موجود تصمیم گیری می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403