مال و ثروت زمانی ارزشمند خواهد بود که انسان را به خدا نزدیک کند


 مال و ثروت زمانی ارزشمند خواهد بود که انسان را به خدا نزدیک کند

آیت الله حسینی ضمن بیان اینکه مال و ثروت زمانی ارزشمند خواهد بود که انسان را به خدا نزدیک کند، گفت: اگر ثروت، پست، مقام و روابط اجتماعی ما را از خدا دور کرد هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (30 تیرماه) در خطبه های نماز عید قربان که در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امروز روز تقوا است، یعنی به فرمان خداوند از آنچه که داری در راه خدا بدهی و فرمان خدا را از آنچه دوست داری و اراده می کنی، برتر بشماری.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضرت ابراهیم علیرغم آنکه در دوران پیری خداوند به او فرزندی عطا کرد، وقتی به وی وحی شد که باید فرزند خود را در راه خدا قربانی کنی، وی این کار را در راه خدا انجام داد.

وی ادامه داد: وقتی خداوند گفت او را در راه من قربانی کن خودش و فرزندش هر دو به قربانگاه می روند و وقتی که پیشانی حضرت اسماعیل را بر روی زمین گذاشت شروع کرد به بریدن گلو، اما خواست خدا بود که چاقو نبرد و در آن لحظه حضرت ابراهیم امتحان خود را به خوبی پس داد.

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه این یعنی وقتی یک انسان کاری می کند که باعث سرافرازی همه انسان ها می شود، یادآور شد: اگر انسانی راه تقوا را در پیش گرفت، زیبایی آن برای همه انسان ها است.

امام جمعه یاسوج در ادامه ضمن تاکید بر رعایت تقوی الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، گفت: پیامبر اسلام فرمود «خداوند به شکل و شمایل شما، جنسیت، مال و اموال هیچ کدام نگاه نمی کند بلکه به قلب ها و اعمال شما می نگرد که آیا قلب شما تیره یا روشن است.

وی با اشاره به اینکه نگاه خداوند به نورانیت قلوب و نحوه نورانی شدن آن است، یادآور شد: با همین نمازهای قربان، عید فطر، نمازهای واجب، نماز جعفر طیار و ... با ذکر، صدقه دادن و انجام واجبات شرعی قلب نورانی می شود .

آیت الله حسینی ضمن بیان اینکه مال و ثروت زمانی ارزشمند خواهد بود که انسان را به خدا نزدیک کند، خاطرنشان کرد: اگر ثروت، پست، مقام و روابط اجتماعی ما را از خدا دور کرد هیچ ارزشی ندارد و پروردگار اینها را برای زندگی کردن مورد رضایت خود (خداوند) قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به روز عید قربان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش کنیم حتی به صورت اشتراکی قربانی کنیم و فقرا را فراموش نکنیم.

وی در ادامه به شرایط کرونایی کشور و تعداد 250 قربانی در یک روز اشاره و خاطرنشان کرد: آمار بسیار بالاست و باید فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش