6 هزار و 180جهیزیه توسط سپاه پاسداران به نوعروسان در هرمزگان اهدا شد


6 هزار و 180جهیزیه توسط سپاه پاسداران به نوعروسان در هرمزگان اهدا شد

بندرعباس- ایرنا- مسوول قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکنون 6 هزار و 180 سری جهیزیه توسط رده‌های مختلف سپاه پاسداران بین زوج‌های جوان در استان هرمزگان توزیع شده است.

سردار سید ضیاءالدین حزنی یکشنبه شب در آیین پانزدهمین مرحله مواسات و همدلی با توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی و ۱۱۰ سری جهیزیه در بندرعباس افزود: همچنین سپاه پاسداران تا پایان سالجاری اهدای ۲ هزار سری جهیزیه دیگر را به نوعروسان هرمزگانی در برنامه دارد.
وی بیان داشت: یکی از اهداف سپاه پاسداران ترویج ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند در جامعه است که ایام کرونایی فرصت مناسبی برای نهادینه کردن این امر مهم می باشد.
مسوول قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ترویج ازدواج در جامعه برکات بسیاری دارد و باید تلاش کنیم برای این مهم موجی در جامعه به‌راه بیاندازیم.
پی در پایان ابرازداشت: مردم هرمزگان بسیار نجیب و بزرگوار هستند و در بسیاری از صحنه ها خوش درخشیده‌اند که جای قدردانی ویژه دارد.

خانواده‌ها ازدواج جوانان را تسهیل کنند

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این آیین با تاکید بر ترویج ازدواج آسان گفت: خانواده‌ها ازدواج آسان را تسهیل کنند و از چشم و هم چشمی پرهیز کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده با اشاره به فرارسیدن عیدغدیرخم افزود: امیدواریم به برکت این ایام مبارک زندگی به کام زوج‌های جوانی که حیات مشترک خود را آغاز می‌کنند، شیرین شود.
وی بیان داشت: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه جا بیافتد و الگوی آن نیز حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) است.
امام جمعه بندرعباس همچنین در خصوص مهریه های سنگین گفت: مهریه بالا ضامن خوشبختی زوجین نیست بلکه خانواده‌ه بایدا تلاش کنند که در این امر حد مهریه را پایین بگیرند چرا که طبق روایات مهریه اگر بالا باشد تبعات منفی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند