رهاورد عمر گلچینی از یکصد و 10 کتاب نفیس و ارزشمند یزد


رهاورد عمر گلچینی از یکصد و 10 کتاب نفیس و ارزشمند یزد

یزد - ایرنا - رهاورد عمر گلچین یکصد و 10 کتاب نفیس و ارزشمند چاپ شده در استان یزد است که حسن جهان شاهی فرد آن را به صورت یک مجلد به رشته تحریر درآورده است.

این کتاب با ویراستاری دکتر سیدمحمود الهام بخش و توسط انتشارات علم نوین در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در نوبت چاپ اول در سال ۱۳۹۹ به رشته تحریر درآمده است.

رهاورد عمر در پنج فصل تدوین شده است؛ فصل اول مطالب تاریخی، فصل دوم مطالب دینی، فصل سوم ادبیات ایران و جهان، فصل چهارم سخنان گوهربار و فصل پنجم با عنوان خواندنی نام گذاری شده است.

مولف در ابتدای این کتاب آورده است: به عنوان یک معلم همیشه بر این باور بوده و هستم که عظیم ترین گناه بشر جهل و ناآگاهی است که می توانند نتیجه بی توجهی به کتاب و مطالعه باشد، شاید ناآگاهی از حقایق تاریخی کشورمان، ناآگاهی از زندگی و رهنمودهای بزرگان علمی دینی و سیاسی در گذشته است که موجب رنج های زندگی اجتماعی امروز ما شده است، پس بیاید با مطالعه کتاب های خوب با مردمان شرافتمند گذشته آشنا شویم و از تجربه آنان بهره مند گردیم.

تردیدی نیست که کتاب خوب گلستان زیبایی از گل هاست که از سینه های اندیشمندان خردمندان و بزرگان روئیده اند، اگر شما مشتاق دیدار انسان های بزرگ گذشته و حال هستید و دوست دارید از دیدگاه و توصیه های پیشاهنگان بزرگ دین، علم و ادب لذت ببرید، رهاورد عمر که حاصل آموخته‌ای ۱۱۰ کتاب نفیس است ، برای شما تهیه شده است.

این کتاب مجموعه مطالبی از اندیشه‌های پرمغز گفتارهای تامل برانگیز و رهنمودهای ارزشمند بزرگان، مشاهیر و نوابغ جهان است که مطالعه و توجه به آنها می‌تواند موجب رشد و تکامل و سعادت شما در دنیا و آخرت گردد.

مولف در فصل اول کتاب در قسمت مطالب تاریخی در بخش شباهت‌های یزد و ژاپن آورده است؛ شناخت خصوصیات یزدی ها و ژاپنی ها می تواند برای شما خوانندگان عزیز جالب باشد کتاب "یزد در تراز گفت‌و گو" تالیف مجید جوادیان زاده گفتگوهای جالبی با چند اندیشمند یزد در خصوص یزد است در این کتاب دکتر احمد روستا هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و از پیشگامان دانش بازاریابی در ایران درباره مشابهت ها ژاپنی ها و یزدی ها می گوید، ژاپنی ها از داشتن بعضی از منابع و مواهب محروم هستند و ژاپن کشوری زلزله‌خیز کوچک و با کمترین منابع زیر زمینی است و یزدهم همیشه محروم از آب و هوا و اقلیم نامناسب بوده است بنابراین هر دو یاد گرفتند تا با مدیریت در محدودیت دست پیدا کنند.

یزدی و ژاپنی با پذیرش محدودیت‌ها توانستند آنها را با سخت کوشی پشتکار صرفه جویی دقت درستکاری و خلاقیت های خود کمبودها و محرومیت ها را جبران کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!