داستان نویسی را باید کلاسیک و مدرسه ای به نوجوانان آموزش داد


داستان نویسی را باید کلاسیک  و مدرسه ای به نوجوانان آموزش داد

میهمان بیستمین نشست انجمن نویسندگان آفرینش یزد تاکید کرد داستان نویسی باید کلاسیک و مدرسه ای به نوجوانان آموزش داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ،بیستمین نشست انجمن نویسندگان آفرینش یزد برگزار شد. مهمان ویژه این نشست، عباس قدیر محسنی، کارشناس معاونت تولید کانون پرورش فکری بود. در این نشست که با حضور اعضای انجمن و مربیان ادبی کانون استان یزد برگزار شد، ۳ عضو انجمن، داستان هایشان را ارائه کردند که ابتدا مورد نقد و بررسی اعضا و مربیان و سپس میهمان این نشست قرار گرفت.

زهرا حکیمیان، احسانه بیگی و آتنا امیری به ترتیب با داستان های "متانت خانم" ، "وداع" و "تا تلاقی خطوط موازی" در این نشست به داستان خوانی پرداختند.

قدیرمحسنی ضمن نقد آثار اعضا به فراخور داستان مورد نظر، به توضیح نکاتی پرداخت از جمله تحول شخصیت در داستان های شخصیت محور با این توضیح که شخصیت باید از نقطه الف به ب برسد وگرنه داستان در حد بازگویی یک خاطره باقی می ماند.

وی در بخشی از نقد و بررسی آثار یادآور شد: زبان نثر باید شفاف باشد و مخاطب نباید به خاطر فهم زبان متن به زحمت بیفتد. وی یادآور شد؛ نوجوانان در حال تجربه و آموزش هستند و خوب است که ما همه چیز را کلاسیک و مدرسه ای به آنها آموزش بدهیم تا آنها همه چیز را بدانند بعد راه خودشان را انتخاب کنند.

وی در خصوص زبان معیار در داستان افزود: نوجوانان را باید در سطحی جلو برد که با زبان معیار داستان آشنا بشوند و آن را یاد بگیرند و متوجه شوند که از زبان معیار چگونه می توانند به زبان سبک برسند که البته به زبان سبک رسیدن هنوز کار یک نوجوان نیست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ،بیستمین نشست انجمن نویسندگان آفرینش یزد برگزار شد. مهمان ویژه این نشست، عباس قدیر محسنی، کارشناس معاونت تولید کانون پرورش فکری بود. در این نشست که با حضور اعضای انجمن و مربیان ادبی کانون استان یزد برگزار شد، ۳ عضو انجمن، داستان هایشان را ارائه کردند که ابتدا مورد نقد و بررسی اعضا و مربیان و سپس میهمان این نشست قرار گرفت.

زهرا حکیمیان، احسانه بیگی و آتنا امیری به ترتیب با داستان های "متانت خانم" ، "وداع" و "تا تلاقی خطوط موازی" در این نشست به داستان خوانی پرداختند.

قدیرمحسنی ضمن نقد آثار اعضا به فراخور داستان مورد نظر، به توضیح نکاتی پرداخت از جمله تحول شخصیت در داستان های شخصیت محور با این توضیح که شخصیت باید از نقطه الف به ب برسد وگرنه داستان در حد بازگویی یک خاطره باقی می ماند.

وی در بخشی از نقد و بررسی آثار یادآور شد: زبان نثر باید شفاف باشد و مخاطب نباید به خاطر فهم زبان متن به زحمت بیفتد. وی یادآور شد؛ نوجوانان در حال تجربه و آموزش هستند و خوب است که ما همه چیز را کلاسیک و مدرسه ای به آنها آموزش بدهیم تا آنها همه چیز را بدانند بعد راه خودشان را انتخاب کنند.

وی در خصوص زبان معیار در داستان افزود: نوجوانان را باید در سطحی جلو برد که با زبان معیار داستان آشنا بشوند و آن را یاد بگیرند و متوجه شوند که از زبان معیار چگونه می توانند به زبان سبک برسند که البته به زبان سبک رسیدن هنوز کار یک نوجوان نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟