قرارداد همکاری بین ناشران ایتالیا و کره جنوبی/ بازار کتاب‌های مصور همچنان داغ است


قرارداد همکاری بین ناشران ایتالیا و کره جنوبی/ بازار کتاب‌های مصور همچنان داغ است

آژانس تجارت ایتالیا (ICE) یک سری نشست‌ها و کنفرانس‌‌های آنلاین در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است که هفته گذشته روی صنعت چاپ و نشر کتاب تمرکز کرده بود.

قرارداد همکاری بین ناشران ایتالیا و کره جنوبی/ بازار کتاب‌های مصور همچنان داغ است
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، آژانس تجارت ایتالیا (ICE) یک سری نشست‌ها و کنفرانس‌‌های آنلاین در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است که هفته گذشته روی صنعت چاپ و نشر کتاب تمرکز کرده بود که حاصل آن قراردادهای تجاری بین ناشران ایتالیایی و کره جنوبی بود. در نشست‌های مجازی یک سری قراردادها بین ناشران ایتالیایی و کره جنوبی امضا شد که حول محور ترجمه و چاپ کتاب‌های مصور و ادبیات کودک بود.

طبق آخرین آمارهای اعلام‌شده در این نشست‌ها درخواست برای کتاب‌های مصور و کتاب‌های حوزه ادبیات کودک در بازار کتاب کشور کره جنوبی و به‌ طور کلی کشورهای آسیای جنوب شرقی رونق خاصی دارد و ناشران ایتالیایی در سال های گذشته تمرکز ویژه‌ای برای تولید این کتاب‌ها و ترجمه آنها به زبان‌های مقصد در این کشورها داشته‌اند. حالا آژانس تجارت ایتالیا به طور مستقیم برای تقویت این روند وارد عمل شده است.

مسئولان آژانس ایتالیایی با همکاری اتحادیه ناشران این کشور (AIE) برنامه‌ای بلندمدت برای ترجمه کتاب‌های کودک و مصور به زبان کره جنوبی آغاز کرده و قصد دارند همچنان همکاری خود را با ناشران کره جنوبی بیشتر کنند. بر اساس آمارهای منتشرشده این اتحادیه در سال 2020 بیش از 8هزار عنوان کتاب ادبیات کودک انتشاریافته به زبان ایتالیایی در کشورهای آسیای جنوبی شرقی ترجمه و فروخته شده است.

«ریکاردو فرانکو لویی» رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا می‌گوید: چاپ کتاب‌های مصور در کشور ایتالیا در سال‌های گذشته بیشتر شده است و حالا که این کتاب‌ها مشتری‌های زیادی در کره جنوبی دارند، از این فرصت استفاده کرده و با انعقاد قراردادهای دوطرفه با ناشران کره جنوبی قصد داریم کتاب‌های بیشتری به این زبان ترجمه کنیم.

وی گفت: به طور حتم برای این منظور همکاری‌های خود را با سفارت کره جنوبی در ایتالیا و همچنین اتحادیه ناشران این کشور (KPA) بیشتر خواهیم کرد و امیدواریم امضای قراردادهای همکاری اخیر زمینه لازم برای معرفی ادبیات ایتالیا و به خصوص کتاب‌های کودک در بازار کتاب کره جنوبی بیشتر فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در