افزون بر 25 هزار تن گندم در شهرستانهای غرب خراسان رضوی خریداری شد


افزون بر 25 هزار تن گندم در شهرستانهای غرب خراسان رضوی خریداری شد

سبزوار- ایرنا- رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون 25 هزار و 500 تن محصول مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خریداری شده است.

مهدی فاضلی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گندم تولیدی کشاورزان منطقه توسط ۱۰ مرکز خرید دولتی، خصوصی و مباشری خریداری شده است.

وی ادامه داد: قیمت پایه تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایشی ۱۰۰ درصدی نسبت به پارسال، هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال اعلام شده که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: عمده مطالبات کشاورزانی که محموله‌های گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند تا ۲۶ تیرماه به آنان پرداخت شده است.

فاضلی نیا افزود: سالانه ۴۵ هزار تن گندم به منظور تولید آرد از سیلو و سایر مراکز ذخیره سازی به ۲ کارخانه آرد شهرستان سبزوار حمل می شود.

وی ادامه داد: به علت کیفیت خوب گندم منطقه، دیگر کارخانه های آرد شهرستان‌های خراسان رضوی نیز متقاضی استفاده از گندم منطقه غرب خراسان رضوی هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی