نکات مهمی که قبل از خرید مبل راحتی باید بدانیم


مبل به یکی از وسایل خانگی و اداری می گویند که برای نشستن و برخاستن و استراحت از آن استفاده می شود. معمولاً مبل ها را در اتاق های نشیمن، اتاق استراحت، اتاق نهارخوری و اتاق مخصوص تلویزیون به کار می برند....

مبل به یکی از وسایل خانگی و اداری می گویند که برای نشستن و برخاستن و استراحت از آن استفاده می شود. معمولاً مبل ها را در اتاق های نشیمن، اتاق استراحت، اتاق نهارخوری و اتاق مخصوص تلویزیون به کار می برند. ساختار مبل ها غالباً فلزی و یا چوبی است و روکش آن ها از چرم پارچه و یا ترکیبی از هر دو است.

نکات مهمی که قبل از خرید مبل راحتی باید بدانیم

تاریخچه و قدمت مبلمان راحتی

مبل های راحتی از سال ۱۸۰۰ میلادی در ایالات متحده آمریکا ساخته شده اند، به همین دلیل می توان گفت این مبل ها بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارند و در قالب های یک نفره دو نفره و یا ۳ نفره طراحی و تولید می شوند. این نوع مبلمان پایه های کوتاهی دارد و به همین دلیل وقتی نگاه می کنید به آن در بدنه آن ها چوبی دیده نمی شود و همینطور دسته های پهنی نیز دارند. در مقایسه با مبلمان استیل می توان گفت ابعاد کوچک تری دارند و از قیمت مناسب تری نیز برخوردار هستند.

برای قیمت مبل راحتی می‌توان گفت متریال مصرفی برای ساخت این نوع مبلمان تعیین کننده قیمت و همینطور دوام آن است. بدنه اصلی مبل می تواند از چوب های مختلفی ساخته شده باشد که هرکدام ویژگی ها و استحکام های خاص خودش را دارا است و همینطور پارچه ای که به عنوان روکش سراسری ظاهر مبل را پوشش می دهد می تواند جنس های گوناگون و متنوعی داشته باشد. در واقع می‌توان گفت مبل راحتی به مبلی گفته می‌شود که تمام آن را چرم و یا پارچه مبلی پوشانده باشد.

مبل راحتی در بین انواع مبلمان ها از آن دسته هستند که بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارند. برای خانه هایی که متراژ بالایی دارند می توان از دو دست مبل در آن ها استفاده کرد معمولاً یک دست از مبلمان به کار رفته در این خانه ها مبل راحتی است.

قبل از خرید مبل راحتی باید اندازه و متراژ فضایی که میخواهید مبل را در آن قرار دهید بررسی کنید تا در زمان خرید با مشکل مواجه نشوید و بدانید چه اندازه مبلی و با ست چند نفره برای منزل شما مناسب است.

معیارهای مهم در انتخاب مبل راحتی

از مهمترین معیار هایی که در زمان خرید مبل و انتخاب آن بسیار تاثیر گذار است سلیقه شخصی هر فرد است. مبلمان را جزئی از وسایل خانه می توان نام برد که قسمت اعظمی از فضای خانه را به خود اختصاص می دهد و تمامی افراد خانه با آن به طور مداوم سروکار دارند، بنابراین باید سلیقه افرادی که از آن استفاده می‌کنند در انتخاب آن دخیل باشد.

مبل راحتی را یکی از انواع مبلمان می توان نام برد که جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع مبلمان به شمار می رود. نرمی و راحتی بی نظیر این نوع مبل باعث شده تا طرفداران بسیاری را جذب خود کند. مبل راحتی از تنوع بسیاری برخوردار است و در رنگ بندی های متفاوتی تولید شده و در بازار عرضه می‌شود و شما می توانید در زمان خرید مبل راحتی خود با توجه به دکوراسیون داخلی و سلیقه خود رنگ و مدل مورد نظر مبل راحتی خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید

طراحی مبل راحتی به گونه ای است که هنگام استفاده از آن خستگی یک روز کاری شلوغ را رفع میکند و همچنین احساس آرامش و راحتی به شما می بخشد.

متریال به کار رفته در ساخت مبل راحتی

در ساخت مبل راحتی از کلاف استفاده می شود. کلاف به بدنه و چهارچوب اصلی هر مبلمانی می گویند که برای ساخت آن از بهترین انواع چوب به کار می رود. متریال بعدی که در ساخت مبل راحتی از آن استفاده می شود اسفنج آن است و باید قبل از خرید مبل راحتی بدانید که چه نوع اسفنجی در آن به کار رفته است. از متریال مهم دیگر مبل های راحتی که باید از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد روکش آن است پارچه ای که در ساخت مبل راحتی استفاده می شود معمولاً سراسر مبل راحتی را پوشش می دهد.

چوبی که در مبل های راحتی به کار میرود درصد بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهد اما این موضوع دلیل نمی شود که در ساخت آن از چوب های نامرغوب و بی کیفیت استفاده کرد، بلکه باید چوب به کار رفته در آن از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد که معمولاً در بازار ایران کلاف مبل های راحتی را بیشتر از چوب های روس و نراد استفاده می کنند که این چوب ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و برای پایه ها و نمای مبلمان راحتی از چوب های توسکا و یا راش استفاده می کنند. با اینکه مبلمان راحتی مانند مبلمان کلاسیک و سلطنتی دارای تاج های چوبی و دسته های منبت کاری شده نیستند و در آن میزان چوب به کار رفته بسیار کم است، اما با همه این تفاسیر استحکام کلاف مبل باید در تمام انواع مبلمان مورد توجه بسیار قرار گیرد.

نکات مهمی که قبل از خرید مبل راحتی باید بدانیم

پارچه استفاده شده در مبلمان راحتی

از نکات مهم و حائز اهمیت دیگر در هنگام خرید مبلمان راحتی پارچه مبلی به کار رفته در آن است. از آنجایی که پارچه قسمت اعظمی از مبلمان راحتی را را می پوشاند اولین چیزی که به چشم خریدار می آید پارچه آن است، پس پارچه در مبلمان راحتی هم از نظر زیبایی اهمیت بسیاری دارد و هم از نظر کیفیت باید مورد توجه بسیاری قرار گیرد. پارچه مبل راحتی باید به حدی با کیفیت باشد که پس از تابش نور آفتاب و یا شست و شو تغییر رنگ ندهد و رنگ آن همچنان مانند روز اول بماند همینطور در فصول سرد و گرم سال نباید سردی هوا را به خود جذب کند و یا باعث تعریق شود.

در ساخت مبلمان راحتی معمولاً است پارچه های مازراتی استفاده می کنند البته علاوه بر آن از پارچه های چرم و مخمل نیز در ساخت مبل راحتی به کار می برند که از پرکاربردترین نوع پارچه های چرم به پارچه های مسکو مایا و ملیتا را می توان نام برد و از پرکاربردترین نوع پارچه های مخمل میتوان به پارچه های جاسمین و پورشه اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟