لزوم پررنگ‌تر شدن حمایت‌ها از جهاددانشگاهی زنجان


لزوم پررنگ‌تر شدن حمایت‌ها از جهاددانشگاهی زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار جوان، پرشتاب و توانمند دارد ولی به نظر می‌رسد حمایت لازم از نهاد انقلابی متناسب با توان خود در سطح ملی و استانی صورت نمی‌گیرد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی ابتدا در یک اتاق کوچک در دانشگاه زنجان تاسیس شد و کمتر از ۱۰ نفر مشغول به کار بودند اما امروز این نهاد انقلابی، یک مجموعه بسیار توانمند است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد تخصصی علمی وارد شد و در حوزه‌های پژوهش، تحقیق و فناوری پیشرو بوده و با جلب مشارکت عمومی نیازسنجی درستی انجام داده و دستاوردهای زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به نیازهای جامعه در هر برهه از زمان پاسخ داده و بسیار خوب عمل کرده است، افزود: نقش جهاددانشگاهی روز به روز پررنگ‌تر می‌شود و در برآورد کردن نیازهای اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی در استان زنجان رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: این نهاد انقلابی امکانات خوبی برای جوانان فناور برای ورود به عرصه فراهم کرده و حمایت‌های خوبی از آنان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به عملکرد خوب جهاددانشگاهی در حوزه خبر و خبرگزاری به ویژه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، گفت: کلاس‌های کاربردی وسیعی توسط این نهاد در استان زنجان برگزار می‌شود و به آنان برای ورود به بازار کار حرفه و فن آموزش داده می‌دهند.

قزلباش در رابطه با عملکرد مفید و کاربردی جهاددانشگاهی در استان زنجان، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده در زمینه‌های مختلف در استان زنجان، بسیار عملکرد خوبی داشته و در جلسات مختلف با مشاهده نتایج بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، اقدامات جهاددانشگاهی برای استان زنجان بسیار کاربردی و مفید بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار جوان و پرشتاب و توانمند دارد ولی به نظر می‌رسد حمایت لازم از این نهاد انقلابی متناسب با توانش در سطح استانی و ملی صورت نمی‌گیرد، افزود: جهاددانشگاهی در ابعاد مختلف به ویژه مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم را می‌تواند ارزان‌تر، سریع‌ و اصولی‌تر منطبق با پایه‌های علمی و تحقیقی حل کند ولی باید حمایت‌های لازم انجام شود، زیرا این توانمندی را دارد که در بسیاری از زمینه‌ها کمک کند.

این مسئول با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در کشور به حوزه سلامت بسیار خوب ورود کرده است، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه سلامت، این نهاد علمی می‌تواند تعامل بیشتری با دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان داشته باشد.

لزوم پررنگ‌تر شدن حمایت‌ها از جهاددانشگاهی زنجان

لزوم پررنگ‌تر شدن حمایت‌ها از جهاددانشگاهی زنجان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند