کتابی برای هر روز سال


کتابی برای هر روز سال

هر روزی از سال را باید با یک داستان گذراند؛ داستانش را خودمان بسازیم یا بنویسیم یا حتی بخوانیم، فرقی نمی‌کند. هر روزی برای خودش یک داستان دارد؛ یک حرف برای ماندگارشدن...

کتابی برای هر روز سال
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ انتشارات قدیانی طی ابتکاری که به خرج داده است، در واحد کودک و خردسال خود، مجموعه کتابی را با عنوان «کتاب‌های نارنجی» تدارک دیده که مختص تمام روزهای سال است. این مجموعه کتاب در چند قطع مختلف توسط ناشر چاپ و وارد بازار نشر شده است؛ دوازده کتاب برای دوازده ماه سال در قطع وزیری و ۵۲ کتاب برای ۵۲ هفته سال در قطع خشتی کوچک. این مجموعه در پنجمین جشنواره ادبی پروین اعتصامی به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد و در نهایت، دوازده کتاب برای دوازده ماه سال در قطع رحلی طراحی شد و با دو زبان فارسی و انگلیسی به مخاطبان عرضه می‌شود.

فریبا کلهر و فروزنده نامجو در «کتاب‌های نارنجی» داستان‌هایی را خلق کرده‌اند که خواندن هیچ‌کدامشان خالی از لطف نیست و هرکدامشان نکته‌ای را در بطن خود پرورانده است.

داستان‌های این مجموعه گاهی درباره اشیا یا حیوانات گوناگون و گاهی درباره پیرامون زندگی انسان است. تصاویر به گونه‌ای طراحی شده که فهم داستان را برای کودکان ساده‌تر کرده است. محتوای داستان‌ها به گونه‌ای است که علاوه بر سرگرمی، درس‌های اخلاقی ازجمله کمک‌کردن به دیگران، همکاری، برنامه‌ریزی برای آینده و بسیاری مفاهیم ارزشمند دیگر را به همراه دارد.

برخی از داستان‌های این مجموعه تخیلی بوده و برخی ریشه در اصالت و قدمت تاریخی ایران دارد. برخی دیگر هم نمونه به‌روز‌شده داستان‌های قدیمی است.

این کتاب در واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) منتشر شده و به تازگی، پویشی با عنوان پویش پویا برای جلد چهارم این کتاب در حال برگزاری است. این پویش با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، انتشارات قدیانی و شبکه پویا برگزار می‌شود.

شما علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانید از دهم تیرماه ۱۴۰۰ تا دهم مرداد‌ماه ۱۴۰۰ کتاب را تهیه کرده و به سؤالات مسابقه پاسخ بدهید. برای تهیه کتاب می‌توانید عدد ۳ را به ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۰۰۰ ارسال کرده یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنید.

جوایز این دوره از پویش پویا ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان آن اهدا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟