توضیحات رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص ماجرای ضرب‌وشتم رئیس زندان اراک


توضیحات رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص ماجرای ضرب‌وشتم رئیس زندان اراک

رئیس کل دادگستری استان مرکزی درخصوص ماجرای ضرب و شتم رئیس زندان اراک توسط یک زندانی توضیحاتی را ارائه کرد.

سید عبدالمهدی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به سختی کار زندانبانان در خصوص محافظت از زندانیان شرور ادامه داد: یکی از زندانیان شرور آن مجموعه به رئیس زندان که انسان با اخلاقی است، آسیب زده است. متاسفانه بسیاری از زندانیان انسان های خطرناکی هستند و برخی از آنها در بیرون از زندان جرایم بسیار خشنی را مرتکب می شوند. در این مورد، زندانبان مورد کینه این فرد واقع شده و صدمه شدیدی به سر او وارد شده است که البته مداوا شده و در حال حاضر شرایط او مطلوب است.

وی با بیان اینکه این موارد از سختی های کار زندانبانی است بویژه در خصوص نگهداری از افراد شرور در زندان که کار بسیار سختی است، ولی به طورکلی می توان گفت فضای زندان امن و آرام است و اینگونه شرارت‌ها شاید یک یا دو بار در سال اتفاق بیفتد که این اتفاق اولین مورد در یکسال و نیم گذشته است. برخی از این افراد در زندان متنبه می‌شوند، اما برخی از شرارت خود نمی‌کاهند.

وی درباره اقدامات پیشگیری کننده از وقوع اینگونه جرایم افزود: فعالیت ها و بسته های فرهنگی، اخلاقی، مذهبی و آموزشی متعددی برای زندانیان در نظر گرفته شده است. همچنین کلاس های قرآنی و روان‌شناسی برای آنها تشکیل می شود و نظارت بر اخلاق آنها صورت می‌گیرد. اقداماتی همچون اعطای ملاقات ها برای افزایش روحیه آنها نیز در حال انجام است که امیدواریم این اقدامات مثمرثمر واقع شود و از اینگونه شرارت ها کاسته شود، البته برخی از این افراد حتی در زندان هم دست از شرارت برنمی دارند و در برخی موارد این اقدامات هیچ تاثیری بر خوی باطنی اینگونه زندانیان ندارد.

موسوی در خصوص مجازات این زندانی ادامه داد: تنبیه این فرد براساس قانون صورت می گیرد و هیچگونه تنبیه مضافی به دلیل حمله وی به مامور قانون صورت نخواهد گرفت ولی او ممکن است از برخی تسهیلات نظیر مرخصی محروم ‌شود، چراکه کسی که در زندان به زندانبان رحم نمی‌کند، در خارج از زندان باعث آزار مردم نیز خواهد شد.

گفتنی است، رئیس زندان اراک در جریان دیدار چهره به چهره با زندانیان، توسط یکی از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا