پرداخت مطالبات کتابفروشان در طرح «بهارانه کتاب 1400»


پرداخت مطالبات کتابفروشان در طرح «بهارانه کتاب 1400»

تهران- ایرنا- مطالبات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب 1400» از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران تسویه و پرداخت شد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مطالبات کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسویه و پرداخت شد.

در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» که با مشارکت و استقبال ۸۸۷ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور برگزار شد، ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ نسخه کتاب به ارزش ۲۲۰میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۴۹ ریال به فروش رسید.

طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» از ۱۷ خرداد آغاز به کار کرد و با توجه به استقبال عمومی از آن و مطالبه کتابفروشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر افزایش اعتبار و مدت زمان اجرای طرح، تا ۲۵ خردادماه ادامه پیدا کرد.

ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» نیز از سه‌شنبه (بیست‌ونهم تیر ۱۴۰۰) آغاز شده است و کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اقدام کنند. این دوره از طرح‌های فصلی از نهم مرداد آغاز می‌شود و تا پانزدهم مردادماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان در آبان ماه برگزار شد.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ از ۱۷ خردادماه جاری در کتابفروشی‌های سراسر کشور آغاز و به مدت یک هفته ادامه یافت. تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده که درآخرین دوره ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت فعال داشته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا