اجرای 60 پروژه زیست محیطی به ارزش 265 میلیارد تومان


اجرای 60 پروژه زیست محیطی به ارزش 265 میلیارد تومان

تهران - ایرنا - مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: تاکنون 60 پروژه زیست محیطی با ارزش 265 میلیارد تومان به بانک عامل اعلام شده که تا سقف 900 میلیارد تومان ادامه خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا، امیر ارسلان مهاجری تهرانی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه پروژه های زیست محیطی با حضور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، افزود: این پروژه شامل ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب، بازچرخانی آب، بهینه سازی کارخانجات، امحاء و بازیافت پسماند است.

وی اظهار داشت: در اصل پنجاهم قانون اساسی هر گونه فعالیت اقتصادی که با آلودگی محیط زیست یا تغییر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است، برای نخستین بار اعطای تسهیلات کم بهره زیست محیطی به واحدهای آلاینده در دستور کار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت که این امر در زمینه کاهش آلاینده های آب، هوا، خاک و جلوگیری از تخریب محیط زیست طبیعی به واحدهای صنعتی خدماتی و تولیدی بر اساس اثربخشی و میزان کاهش آلایندگی از طریق بانک عامل ملی اعطا می شود.

تهرانی ادامه داد: برای انجام این کارها دو اقدام اساسی صورت گرفته، اول تعیین فهرست انتشار آلاینده های هوا شامل منابع انسان ساخت، تدوین و ارزیابی سناریوهای اصلی کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، شناسایی میزان آلاینده های واقعی در مناطق، فراهم کردن داده های مورد نیاز به عنوان ورودی به منظور مدل سازی آلودگی هوا، همچنین پیش بینی میزان انتشار آلودگی در آینده و بررسی میزان اثربخشی راهکارهای کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: موضوع دوم چگونگی پایش زیست محیطی و تهیه برنامه سنجش آلاینده ها در مراکز صنعتی، معدنی و خدماتی برای ایجاد وحدت رویه در امر پایش آلاینده های محیط زیستی منتشر شده از مراکز مربوطه است، در این ارتباط ۲۰ کلان پروژه برای اجرا توسط دانشگاه های برتر در سطح کشور تعریف شده و تاکنون ۱۲ پروژه در دست اقدام است.

مدیر عامل صندوق ملی محیط‌زیست گفت: پروژه بعدی درمورد تامین و نصب مبدل های انرژی خورشیدی الکتریکی در ۵۴۰ پاسگاه محیط بانی در سراسر کشور است که بر اساس تفاهمنامه ای که میان سازمان حفاظت محیط زیست و کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین در راستای مقابله با اثرات تغییر آب و هوا منعقد شده، اقدام می شود.

تهرانی گفت: تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی برای پشتیبانی و تامین برق در پاسگاه های محیط بانی که معمولا در مناطق صعب العبور هستند نصب می شود که امروز اولین مبدل خورشیدی در پاسگاه محیط بانی «گنو» در استان هرمزگان نصب خواهد شد و به بهره برداری می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق