رشد 232 درصدی ورود نقدینگی حقیقی به بورس


رشد 232 درصدی ورود نقدینگی حقیقی به بورس

ایران اکونومیست- در اولین روز معاملاتی مردادماه قیمت سهام نماد سپید (شرکت سپید ماکیان) رشد 40 درصدی داشت و بیشترین ورود پول حقیقی و بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داد.

رشد 232 درصدی ورود نقدینگی حقیقی به بورس

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با صعود 12 هزار و 113 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 323 هزار و 420 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و 3 واحدی در سطح 404 هزار و 77 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 218 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 267 واحد قرار گرفت.
رشد سهام سپید

در اولین روز معاملاتی مردادماه قیمت سهام نماد سپید (شرکت سپید ماکیان) رشد 40 درصدی داشت و بیشترین ورود پول حقیقی و بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داد.

برای دومین روز کاری متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 249 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به آخرین روز معاملاتی 232 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام سپید (شرکت سپید ماکیان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 94 میلیارد تومان بود. پس از سپید، تیپیکو (شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین) و فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 54 درصد رشد کرد و در رقم 549 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد افزایش یافت و 476 میلیارد تومان شد.

شرکت سپید ماکیان (با نماد معاملاتی سپید) با صف‌ خرید 150 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپید، نمادهای شاراک (پتروشیمی شازند اراک) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به غدام (خوراک دام پارس) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 65 میلیارد تومانی داشت. پس از غدام، ثالوند (سرمایه‌گذاری مسکن الوند) و سنیر (سیمان سفید نیریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس
سهم‌های تاثیرگذار

امروز نمادهای «کگل»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «وسرضوی»، «شستا» و «تاپیکو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و ولکار و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و فتوسا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.
گروه سبز بازار

قیمت سهام تمام نمادهای معدنی گروه «استخراج کانه‌های فلزی» مانند ومعادن، کدما، کگل، کاما، کچاد، اپال، کگهر و کبافق افزایش یافت و یکپارچه سبزپوش شد.
افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 20 هزار و 304 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 6 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات اوراق مشارکت نیز 12 هزار و 804 میلیارد تومان بود که 63 درصد ارزش معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

همچنین ارزش معاملات خرد با افت 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 164 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

رشد 232 درصدی ورود نقدینگی حقیقی به بورس

اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا