با جزایر توریستی ترکیه آشنا شوید


ترکیه کشوری زیبا در همسایگی ایران است. این کشور بیش از 783000 متر مربع مساحت داشته و در آن...

با جزایر توریستی ترکیه آشنا شویدترکیه کشوری زیبا در همسایگی ایران است. این کشور بیش از 783000 متر مربع مساحت داشته و در آن جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. ازجمله مناطق گردشگری این کشور می‌توان به جزایر آن اشاره کرد. بسیاری از گردشگران به قصد بازدید از جزایر متعدد به این کشور سفر می‌کنند. برای تجربه سفری خاطره‌انگیز حتما از آخرین قیمت تور ترکیه باخبر شوید. اگر شما هم به ساحل‌گردی و بازدید از جزایر مختلف علاقه‌ دارید، مطالعه این مطلب را ازدست ندهید.

بهترین جزایر ترکیه

مهم است قبل از شروع سفر بخواهید منطقه‌ای را برای گردش انتخاب کنید. کشور ترکیه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که همه سلیقه‌ها را به‌سمت خود می‌کشاند؛ ازجمله مناطق دیدنی این کشور می‌توان به جزایر آن اشاره کرد. جزیره پاتارا، بدروم و تالاب اولودنیز فقط سه مورد از این جزیره‌های ترکیه هستند و ما درادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جزیره پاتارا

اگر به ساحل‌گردی علاقه دارید، این جزیره بهترین مکان برای شما محسوب می‌شود. جزیره پاتارا یکی از زیباترین و طولانی‌ترین سواحل را بین جزایر ترکیه دارد و در جنوب غربی این کشور واقع شده است. اگر همراه خانواده در تور ترکیه شرکت می‌کنید، حتما سری به این جزیره بزنید.

کودکان از تفریح و بازی روی شن‌های گرم لذت می‌برند و از بودن در آن کیف می‌کنند. در این ساحل، کافی‌شاپ و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها انواع نوشیدنی و غذاهای با کیفیت را میل کنید. نگران نباشید؛ قیمت منوی این کافی‌شاپ‌ها زیاد نبوده و می‌توانید با قیمتی مناسب، میان‌وعده موردنظرتان را بخورید.

پیشنهاد می‌کنیم روی شن‌های ساحل پاتارا کمی استراحت کنید. برای افزایش آسایش گردشگران، چترهایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای خود یا خانواده سفارش دهید. اطراف این ساحل، بناهایی از دوران حکومت رومیان به‌چشم می‌خورد که وجود آن‌ها باعث شده ساحل به محیطی رومانتیک و رویایی تبدیل شود. اطراف این ویرانه‌ها، تعدادی هتل لوکس ساخته شده که گردشگران می‌توانند اقامتی خاطره‌انگیز را در آن تجربه کنند. برخی از این هتل‌ها، استخر روباز به سمت ساحل دارند و می‌توانید در آن‌‌ها آب‌تنی به‌یادماندنی را در خاطراتتان ثبت کنید.

با جزایر توریستی ترکیه آشنا شوید

شبه جزیره بدروم

در این جزیره باغ‌های زیتون زیادی وجود دارد و گردشگران می‌توانند این میوه مقوی را با قیمتی مناسب بخرند. همچنین در بدروم آب انبارهای متعددی وجود دارد که زمان ساخت آن‌ها به دوران حکومت عثمانی باز می‌گردد. این آب‌انبارها معمولا با گنبدهای سفید ساخته شده‌اند. وجود این زیبایی‌ها، بدروم را به یکی از بهترین مناطق لوکس گردشگری تبدیل کرده است که بسیاری از گردشگران تور ترکیه آن را انتخاب می‌کنند. بخش جنوبی این جزیره مدرن بوده و مناسب توریست‌ها ساخته شده است. در این بخش از بدروم، پاساژ، کافی‌شاپ، هتل و رستوران‌های متعددی ساخته شده که مسافران می‌توانند در آن اوقات خوشی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید : 10 نکته برای سفر هوایی ارزان به ترکیه

اگر می‌خواهید با آداب و رسوم بومیان ترکیه آشنا شوید، باید به بخش شمالی این جزیره بروید. بیشتر بخش‌های این منطقه دست‌ نخورده بوده و در آن می‌توان خانه‌ها و روند زندگی عادی مردم بدروم را مشاهده کنید. بخش اصلی این شهر اطراف قلعه سنت‌پیتر توسعه یافته است. این منطقه بسیار پیشرفت کرده و در آن مکان‌های مهمی ساخته‌اند. این جزیره ساحل‌های زیبایی مانند بیتز و توروبوکو دارد و گردشگران با رفتن به آن‌ها می‌توانند موج‌سواری و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنند.

بسیاری از گردشگرانی که قصد بازدید از ترکیه را دارند، تور بدروم را رزرو می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این شهر رفتید از همه جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. هتل‌های بخش شمالی این جزیره، ساحل اختصاصی و استخر روباز رو به ساحل دارند و می‌توانید در آن‌ها، اقامتی خاطره‌انگیز داشته باشید.

با جزایر توریستی ترکیه آشنا شوید

تالاب اولودنیز

تصاویر این جزیره زیبا در بسیاری از مجله‌های گردشگری ترکیه مشاهده می‌شد؛ زیرا تالاب اولودنیز یکی از زیباترین مناطق این جزیره به‌شمار می‌رود. حدود 30 سال عکس‌های این منطقه در بسیاری از کارت پستال‌های ترکی مشاهده می‌شد و بسیاری از گردشگران هنوزهم آن را برای گردش انتخاب می‌کنند. اولودنیز ساحلی تالابی داشته و اطراف آن با کوه‌های متعدد پوشیده شده است. زمانی که روی این کوه‌ها می‌روید، می‌توانید دریای مرمره را ببینید که در دوردست‌ها خودنمایی می‌کند.

بدون شک این منطقه یکی از بهترین جزایر دنیا است که با سفر به ترکیه می‌توانید در آن چرخی بزنید. این جزیره بسیار شلوغ است؛ اما به‌دلیل زیبایی‌های زیاد، می‌شود از این موضوع چشم‌پوشی کرد. گردشگران می‌توانند در آب‌های آرام این تالاب شنا کنند یا کایاک و قایق‌سواری را انجام دهند. التبه باید گفت که امکان انجام همه ورزش‌های آبی در تلاب اولودنیز وجود دارد. همچنین می‌توانید قایق‌های موجود در جزیره را سوار شده و به‌سمت دره بترفلای بروید.

این دره یکی از زیباترین بخش‌های جزیره اولودنیز به‌شمار می‌رود. به‌دلیل استقبال زیاد از اولودنیز، سرمایه‌گذاران هتل‌های زیادی در این جزیره ساخته‌اند که اقامت را برای شما خاطره‌انگیزتر می‌کند. با توجه به توضیحات داده شده، می‌توان نتیجه گرفت که این منطقه یکی از بهترین جزایر برای گردشگران تور ترکیه است و ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که با سفر به این کشور حتما از آن دیدن کنید.

ما در این مطلب سه مورد از بهترین جزیره‌های ترکیه را به شما معرفی کردیم که هنگام سفر به این کشور باید از آن‌ها دیدن کنید. درصورتی که از جزیره پاتارا، تالاب اولودنیز و شبه جزیره بدروم دیدن کرده‌اید، نظراتتان را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی