فرماندار خرمشهر بر افزایش ظرفیت واکسیناسیون این شهرستان تاکید کرد


فرماندار خرمشهر بر افزایش ظرفیت واکسیناسیون این شهرستان تاکید کرد

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر افزایش ظرفیت واکسیناسیون در این شهرستان گفت: حداقل روزانه 2 هزار نفر در خرمشهر باید واکسینه شوند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

به گزارش ایرنا محمدحیدری روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: اینک که مشکلی در تامین واکسن کرونا و اجرای طرح واکسیناسیون در خرمشهر وجود ندارد مدیران اجرایی برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی باید شتاب کنند.

وی افزود: کرونا خانواده‌های زیادی را در خرمشهر داغدار کرده است لذا در این فرصت طلایی که ایجاد شده باید همه ظرفیت‌های خرمشهر را به سمت واکسیناسیون بسیج کنیم.

حیدری با بیان اینکه بحث استقبال نشدن از واکسیناسیون توجیهی برای فرار از مسئولیت است، گفت: اگر مردم برای درمان آن پیش قدم نشوند این ناشی از ضعف ما است چون در اعتمادسازی و آگاه سازی ضعیف عمل کرده ایم.

وی ادامه داد: واکسیناسیون را باید از ادارات ، شرکت های خصوصی و دولتی و دانشگاههای خرمشهر شروع کرد تا گروه های هدف واکسینه شوند.

وی در بخش دیگری به نظارت بر وضعیت آب آشامیدنی خرمشهر تاکید کرد و گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آب خرمشهر شکستگی‌ شبکه انتقال زیاد است و نیاز است که نظارت جدی برای رفع شکستگی و سلامت آب انجام شود.

حیدری نمونه برداری از شبکه آب شهرستان به خصوص شبکه‌های غیرمجاز را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: هر جایی که اقدام به نمونه برداری از شبکه آب غیرمجاز شود باید در آن نقطه نیز از شبکه مجاز آب نمونه برداری شود تا سلامت مردم در خطر نیفتد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز ار استقبال کم مردم برای واکسینه شدن در مقابله با کرونا انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارد و انتظار می‌رود از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی گروه‌های هدف عمدتا افراد پرخطر دیابتی و فشار خونی برای واکسینه شدن استفاده شود.

ساسان قربانی کل جمعیت بالای ۵۰ سال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جنوب غرب خوزستان را ۹۴ هزار نفر بیان کرد و افزود: در شهرستان خرمشهر ۱۰ مرکز جامع سلامت و سه مرکز تجمیعی برای واکسینه کردن مردم فعال است.

وی عادی انگاری در خصوص فراگیری کرونا را از موانع قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ در منطقه بیان کرد و گفت: عادی انگاری برخی از شهروندان زنجیره کرونا را ادامه می‌دهد و باید در این خصوص اطلاع رسانی و آگاه سازی شود.

رئیس اداره امور آبفای خرمشهر نیز گفت: در روستاهای غرب کارون مشکل شکستگی شبکه آب به دلایل فعالیت کشاورزی وجود دارد که پس از اطلاع اقدام لازم برای رفع شکستگی انجام می شود.

حسین عسکری مجد افزود: در مینوشهر با توجه به برداشت آب از رودخانه اروند شوری آب بالا است لذا برای حل این مشکل خط انتقال آب از رودخانه بهمنشیر فعال شده و شوری آب به حداقل رسیده است.

وی با اشاره به خط انتقال آب شرب شلمچه گفت: طرح اجرایی انتقال آب شرب شلمچه روزهای پایانی را طی می کند و با بهره برداری از این خط مشکل آب شرب روستاهای مسیر شلمچه برطرف می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید