اخلاص، رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت تبلیغ دین است


اخلاص، رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت تبلیغ دین است

تولیت آستان قدس رضوی اخلاص را رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت آن‌ها در راه تبلیغ دین خدا دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم عمامه‌گذاری جمع محدودی از طلاب حوزه علمیه خراسان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه ولایت به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره و با بیان اینکه علم نوری است که خداوند در دل هر که بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است، ابراز کرد: «اخلاص» خمیر مایه اصلی عبودیت و رمز موفقیت انسان در اعمال مؤمنانه است.

وی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه سربازی امام زمان(عج) است، گفت: حضرت امام زمان(عج) چکیده تمام انبیاء الهی هستند، در نتیجه طلبگی و سربازی حضرت مهدی(عج) نیز در حقیقت امتداد رسالت انبیاء بوده و موفقیت در این راه در گروی علم و دانش بوده و علم و دانش ثمره اخلاص است.

تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت و توفیقات علمای بزرگ اسلام را اخلاص دانست و با اشاره به سیره برخی علمای اسلام، تصریح کرد: شیخ عباس قمی ده‌ها کتاب درحوزه‌های مختلف نوشته است که یک کتاب آن مفاتیح الجنان بوده، اگر امروز بخواهیم کتابی همچون مفاتیح الجنان بنویسیم، حتما یک ساختمان چند طبقه با چندین پژوهشگر و سیستم‌های کامپیوتری نیاز داریم تا شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ اما شیخ عباس قمی تنها یکی از کارهایی که به تنهایی و با امکانات آن زمان انجام داده تألیف مفاتیح‌الجنان است، این توفیقات جز با اخلاص به دست نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه شیخ عباس قمی به سبب اخلاص مورد عنایت الهی بود، اظهار کرد: شیخ عباس قمی هنگامی که کتاب مفاتیح را برای چاپ به چاپخانه می‌برد، در هنگام بستن قرارداد پشیمان می‌شود و کتاب را می‌گیرد و پس از یک سال مجدد برای چاپ آن بازمی‌گردد. وقتی از او درباره این کار می‌پرسند، می‌گوید که من برای تمام روزهای سال ادعیه و اعمالی نوشته‌ام؛ با خود گفتم شاید عمل به این کتاب ممکن نباشد، پس یک سال خود به این کتاب عمل کردم و اکنون برای چاپ آن آمده‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به آیه شریف «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، اظهار کرد: هنگامی که انسان از روی اخلاص برای رضای الهی کار و تلاشی انجام می‌دهد، خداوند نیز کمک و یاری خواهد کرد و کاری که خالصانه برای خداوند باشد ماندگار شده و مشمول گذر زمان نمی‌شود.

وی طلاب را به حفظ ارتباط معنوی با حضرت ولی عصر(عج) توصیه و ابراز کرد: طلاب باید هر روز به فرمانده خود حضرت حجت(عج) متوسل و با آن حضرت تجدید عهد کنند تا بتوانند همواره در مسیر کسب علوم دینی و تبلیغ پیام خدا در جامعه ثابت قدم بمانند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اخلاص، رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت در راه تبلیغ دین خدا است، گفت: حضرت آیت‌الله وحید خراسانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در سفارشی عالمانه توصیه به تلاوت هر روزه قرآن کریم و تقدیم آن به ساحت امام عصر(عج) داشتند و فرمودند قرآن بهترین هدیه برای حضرت مهدی(عج) است که طلاب باید به این امر اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به هجمه‌های روز افزون دشمنان دین به معنویات، عنوان کرد: امروز تمام عالم استکبار برای ترویج بی‌دینی و ایجاد جدایی میان بشر و معنویات در تلاش‌اند و این طلاب هستند که باید از دین دفاع کنند و این دفاع بدون عنایت حضرت مهدی(عج) در برابر این هجمه‌ها و شبهه‌های گسترده و تبلیغات وسیع ضد دینی ممکن نیست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس