سگ های بدون صاحب اهواز صاحب خانه می شوند


سگ های بدون صاحب اهواز صاحب خانه می شوند

اهواز-ایرنا- شهردار کلانشهر اهواز گفت: پناهگاهی در اهواز برای سگ های بدون صاحب در دست آماده سازی است که تا یک ماه دیگر قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا ابراهیم نوشادی دوشنبه در کارگروه پسماند خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مردم شهرستان اهواز از افزایش تعداد سگ های بدون صاحب در سطح شهر بسیار گله مند بودند به همین دلیل با همکاری بسیار خوب دستگاه های مختلف به ویژه شرکت نفت پناهگاهی را برای این سگ ها در دست ساخت داریم.

وی گفت: زمینی از سوی شرکت نفت در پارک شهروند اهواز به مساحت ۳.۵ هکتار به شهرداری اهواز واگذار شد که اقدامات لازم برای راه اندازی پناهگاه سگ های بدون صاحب در این مکان در حال انجام است و تا یک ماه دیگر آماده استفاده است.

شهردار اهواز ادامه داد: با این کار از تردد و تجمع سگ های بدون صاحب در سطح شهر جلوگیری می شود و سگ ها زنده گیری وسپس در این مراکز نگهداری می شوند.

نوشادی افزود: در حال حاضر به صورت موقت زمینی در منطقه برومی اهواز برای نگهداری این سگ ها در نظر گرفته شده است و تاکنون ۳۵۰ سگ از سطح شهر اهواز جمع آوری شده است.

انجام عملیات روکش خاکی در سلول های دفن زباله سایت صفیره اهواز

شهردار اهواز درادامه با اشاره به انجام اقداماتی در سایت دفن زباله صفیره این شهرستان گفت: عملیات روکش خاکی بر روی زباله های سایت صفیره شهرستان اهواز انجام گرفته است تا از آتش گرفتن خودبخودی زباله ها در این سایت جلوگیری شود.

نوشادی بیان کرد: سایت دفن زباله صفیره ۱۲۲ هکتار است که روزانه ۸۰۰ تن زباله در این سایت دفن می شود، خوشبختانه دستگاه ها و شرکت های مختلف در این استان در این کار مشارکت بسیار خوبی داشتند تا در این فصل گرما این مشکل باز نمود پیدا نکند.

شهردار اهواز افزود: برای تکمیل ساخت سلول شماره ۲ این سایت ۲۵ میلیارد ریال و برای ساخت سلول شماره ۳ این سایت مبلغ ۸۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که در صورت تامین عملیات ساخت این سلول ها انجام می شود.

وی ادامه داد: جاده چهار کیلومتری مسیر سایت پسماند صفیره نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد، این جاده به قبرستان باغ فردوس اهواز و یکی از شرکت های نفتی نیز ختم می شود و از شرکت نفت تقاضا داریم در تعمیر و بهسازی آن همکاری کند.

استقرار کانکس های هوشمند بازیافت زباله در اهواز

شهردار اهواز از استقرار کانکس های هوشمند بازیافت در سطح شهر اهواز خبر داد و گفت: برای استقرار این کانکس ها با کمیته امداد امام (ره) خوزستان قراردادی را منعقد کرده ایم و در ۵۰ نقطه اهواز نیز جانمایی انجام گرفته است.

نوشای بیان کرد: تاکنون کمیته امداد ۶کانکس بازیافت را خریداری کرده است، با این اقدام می توان در مسیر بازیافت زباله و جمع آوری زباله های خشک اقدامات موثری را در اهواز انجام داد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کانکس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است گفت: تلاش داریم تا مردم را در این طرح در انجام تفکیک زباله در قبال پرداخت پول تشویق وزباله های قابل بازیافت را بازیافت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟