تحلیلگر عراقی: شهید سلیمانی نماد مبارزه با ظلم بود


تحلیلگر عراقی: شهید سلیمانی نماد مبارزه با ظلم بود

کرمانشاه- ایرنا- کارشناس و تحلیل گر عراقی مسائل خاورمیانه گفت: شهید قاسم سلیمانی نماد مبارزه با ظلم بود از این رو تا زمانی که میدان نبرد حق علیه ظلم و ظالم ادامه داشته باشد یاد شهید سلیمانی نیز ماندگار خواهد شد.

دکتر سید« جلیل هاشم البکاء» روز دوشنبه پیش نشست شماره «۴» همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی که به صورت ارتباط زنده تصویری توسط دانشگاه رازی برگزار شد، اظهارداشت: خداوند شخصیت شهید سلیمانی را به ویژگی های خوبی مزین کرده بود که به موفقیت پیروزی و شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در تمام عرصه ها حضور داشت و یاور اصلی محرومان محسوب می شد، افزود: شهید سلیمانی به امور منطقه بسیار آگاه بود و تحلیل های بسیاری دقیقی در رابطه با امور سیاسی منطقه داشت.

این کارشناس عراقی گفت:‌ ایشان بعد از سقوط صدام در منطقه نقش مهمی ایفا کرد و علیه شیطان بزرگ به خوبی به مبارزه پرداخت؛ شهید سلیمانی نیروهای قدرتمندی را برای مقابله با آمریکا آماده کرده بود و نقش مهمی در مقابله با نیروهای تروریستی داعش در منطقه داشت.

این تحلیل گر عراقی در ادامه با بیان اینکه این شهید بزرگوار مقاومت را فرامرزی کرده بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی در واقعیت توانست نقشه انگلیس و آمریکا برای تجزیه منطقه را خنثی کند و اجازه نداد کشورهای اسلامی در اختیار بیگانگان قرار گیرد.

وی افزود: شهید سلیمانی شخصیت والایی داشت که به روشی جاودانه به شهادت رسید؛ او به امام حسین بسیار نزدیک بود و تاثیر بسیاری از شخصیت وی گرفت.

پیش نشست شماره «۴» همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی روز دوشنبه با حضور دکتر السید لیث الحیدری(عراق) خطیب و فعال دینی و فرهنگی، دکتر السید جلیل هاشم البکاء(عراق) کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه،شاعر و نویسنده و دکتر محمد الحورانی(سوریه): رئیس انجمن نویسندگان عرب در سوریه به صورت مجازی و با محوریت دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

این همایش به صورت همزمان توسط دکتر یحیی معروف، دکتر تورج زینی‌وند، دکتر جهانگیر امیری و دکتر محمدنبی احمدی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه رازی کرمانشاه ترجمه می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول